کد خبر: 496201
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۱:۵۳:۵۱
| |

حماس:

مقاومت سپر حمایتی از ملت فلسطین باقی می‌ماند/ اردن اسرائیل را مسئول تنش‌ها دانست

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد، مواضع شجاعانه مقاومت، اسرائیل را مجبور کرد که مسیر راهپیمایی پرچم را تغییر بدهد؛ اردن نیز این راهپیمایی تحریک آمیز را محکوم کرد.

مقاومت سپر حمایتی از ملت فلسطین باقی می‌ماند/ اردن اسرائیل را مسئول تنش‌ها دانست
کد خبر: 496201
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۱:۵۳:۵۱

اعتمادآنلاین| فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس خاطرنشان کرد، تصمیمات قاطع مقاومت، رژیم صهیونیستی را مجبور به تغییر مسیر راهپیمایی پرچم و همچنین تغییر مسیر هواپیماها کرد.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه افزود، مقاومت در تحقق معادله بازدارندگی و اعمال قواعد درگیری جدید علیه دشمن صهیونیستی موفق شد.

فوزی برهوم همچنین تصریح کرد، مقاومت سپر حمایتی از ملت فلسطین باقی خواهد ماند و رفتار رژیم صهیونیستی این است که مسیر و ماهیت برخورد میدانی با آن را تعیین می‌کند.

شهرک‌نشینان عصر سه‌شنبه راهپیمایی پرچم را در شهر قدس اشغالی برگزار کردند و بین جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم اشغالگر در شهر قدس و مناطق مختلف کرانه باختری و نوار غزه درگیری‌هایی رخ داد که در نتیجه آن چندین تن زخمی شدند.

پیشتر محمد أشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به احتمال پیامدهای خطرناک این راهپیمایی هشدار داده بود.

در همین راستا، ضیف الله الفایز، سخنگوی وزارت خارجه اردن اعلام کرد، اقدام مقامات رژیم صهیونیستی در صدور مجوز برگزاری راهپیمایی پرچم و سر دادن شعارهای نژاد پرستانه و تحریک آمیز شهرک نشینان در جریان این راهپیمایی، تجاوزات پلیس رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و ممانعت از ورود آنها به شهرک «القدیمه» و در تنگنا قرار دادن آنها، اقدامات رد شدنی و محکوم شدنی است که با تمامی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تثبیت و برقراری آتش بس و کاهش تنش و خشونت تعارض دارد.

الفایز، مقامات رژیم صهیونیستی را مسئول تشدید تنش‌ها دانست و از صهیونیست‌ها خواست از ادامه تعرضات و اقدامات تحریک آمیز علیه فلسطینی‌ها پرهیز کند و به وضعیت تاریخی و قانونی شهر قدس احترام بگذارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها