کد خبر: 496211
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۲:۰۵:۳۹
| |

نماینده احتمالی آمریکا به دنبال تقویت ائتلاف و خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره

کاندیدای دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و امور پاسیفیک گفت، اگر تاییدیه بگیرد برای تقویت ائتلاف با کره جنوبی و سایر مسائل کلیدی از جمله خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره همکاری می‌کند.

نماینده احتمالی آمریکا به دنبال تقویت ائتلاف و خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره
کد خبر: 496211
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۲:۰۵:۳۹

اعتمادآنلاین| "دنیل کریتنبرینک"، کاندیدای دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و پاسیفیک که اکنون سفیر این کشور در ویتنام است، وعده داد تا اقداماتی را برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره از طریق دیپلماسی در نظر داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وی در اظهارات آغازین خود که به کمیته روابط خارجی سنا و برای جلسه تاییدیه‌اش ارائه کرد، گفت: شبکه ائتلاف‌ها و شرکای ما بزرگترین دستاورد و دارایی استراتژیک ما به شمار می‌روند، چون ما را قادر می‌سازند تا منافع مشترک بین خودمان را بهبود دهیم، با تهدیدهای مشترک مقابله کنیم و ارزش‌های جهانی را ارتقا بخشیم که شامل تعهدمان به یک منطقه آزاد و باز هند-پاسیفیک است که قانون محور و فاقد از زور و اجبار است.

وی افزود: اگر برای این سمت تایید شوم، این روابط را که اولویت اصلی من هستند، تقویت می‌کنم. این اولویت در معاهده ائتلافی ما همانی است که در دیدار بین جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با مقام‌های ارشد کره جنوبی و ژاپن در آوریل و مه سال جاری میلادی مطرح شد.

بایدن 21 مه 2021 میزبان مون جائه این، همتای کره جنوبی خود در واشنگتن بود و در آوریل هم با یوشیهیده سوگا، نخست ویر ژاپن دیدار داشت.

کاندیدای دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و پاسیفیک همچنین گفت، تقویت ائتلاف‌های آمریکا نخستین مورد از شش اولویتش است که شامل خلع سلاح اتمی کامل شبه جزیره کره نیز می‌شود.

وی ادامه داد: اگر در این سمت تایید شوم، برای تضمین این مساله درخصوص کره شمالی و سایر کشورها بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تلاش می‌کنم و در عین حال، از رویکرد عملی و سنجیده شده دیپلماتیک حمایت می‌کنم که هدفش امنیت آمریکا، متحدان و استقرار نیروهای نظامی آمریکایی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها