کد خبر: 496226
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۲:۴۵:۱۹
| |

تماس بی‌وقفه مصر با طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی در پی تنش‌ها در قدس

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابعی در جنبش حماس گزارش داد که تماس‌ها میان این جنبش و مصر به صورت شبانه روزی ادامه دارد. همچنین قاهره با مسئولان جدید اسرائیل نیز درباره مهار اوضاع در اراضی فلسطینی ارتباط دارد.

تماس بی‌وقفه مصر با طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی در پی تنش‌ها در قدس
کد خبر: 496226
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۲:۴۵:۱۹

اعتمادآنلاین| گروه‌های مقاومت فلسطین به طرف مصری اعلام کرده‌اند که هرگونه واکنش رژیم صهیونیستی به پرتاب بالن‌های آتش‌زا با پاسخ برابر مقاومت مواجه خواهد شد و ابزار فشار مردمی تا زمان تداوم سیاست‌های سخت دشمن علیه نوار غزه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، طبق گفته این منابع، الاخبار در ادامه نوشت که تماس‌های میانجیگر مصری منجر به کاهش اقدامات تحریک آمیز رژیم اشغالگر شد و این رژیم به شهرک نشینان حاضر در راهپیمایی پرچم‌ها اجازه ورود به مسجد الاقصی و محله اسلامی قدس را نداد و همین اقدام مانع از تشدید درگیری و پاسخ مسلحانه مقاومت شد.

منابع مذکور همچنین گفتند که مقاومت فلسطین با ارسال پیام‌هایی برای رژیم صهیونیستی درباره پاسخ به تحریکات این رژیم اراده خود را به تل‌آویو تحمیل کرد.

در همین حال، شبکه العربیه نیز اعلام کرد که پس از نقض آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی برای نخستین بار پس از جنگ اخیر توسط این رژیم، دولت جدید تل‌آویو بر وجوب توقف تشدید تنش تاکید کرد.

این شبکه گزارش داد که رژیم صهیونیستی از قاهره خواسته است که اوضاع نوار غزه را پیش از آنکه متشنج شود، آرام کند.

طبق این گزارش، این درخواست پس از آن مطرح شد که رژیم صهیونیستی به بهانه پرتاب بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی حملات هوایی را به غزه انجام داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها