کد خبر: 496247
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۳:۲۳:۰۰
| |

معاون اسبق شهرداری تهران عنوان کرد:

احیای دوره 12 ساله قبل مدیریت شهری با رفع نواقص و اشتباهات در قالب لیست شورای ائتلاف

معاون اسبق شهرداری تهران با تاکید بر تلاش لیست شورای ائتلاف برای خدمت دوباره در تهران گفت: ان شاء الله با انتخاب بهترین ها فصل جدیدی رقم بخورد و دوره 12 ساله قبلی با رفع نواقص احیا شود.

احیای دوره 12 ساله قبل مدیریت شهری با رفع نواقص و اشتباهات در قالب لیست شورای ائتلاف
کد خبر: 496247
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۳:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر امانی نامزد ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری امروز (چهارشنبه) گفت: در 28 خردادماه سال جاری انتخاباتی ملی و محلی را پیش رو داریم.

به گزارش ایسنا، در این روز مردم در انتخابات شورای شهر تهران باید نمایندگان خود را برای شورا انتخاب کنند و امیدواریم با انتخابی درست و دقت در گزینه ها برای حضور در شورای شهر باب جدیدی را رقم بزنیم و بهترین رویکرد برای حل مشکلات و گره های زندگی مردم با انتخاب مدیرانی که قصد خدمت دارند، اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: در قالب لیست شورای ائتلاف با شعار «دوباره خدمت، تهران سربلند» قصد داریم بار دیگر خاطره 12 سال خدمت مدیریت جهادی را برای مردم تهران تکرار کنیم. دورانی که علیرغم فشارهای بسیار و همچنین عدم حمایت دولت و حتی شماطت دولت ها خدمتی را به یادگار گذاشت که به عنوان تهران نوین از آن یاد می کنیم.

امانی افزود: ممکن است آن دوره اشتباهاتی داشته باشیم اما نیتمان آبادی تهران و توسعه بود. آن دوره تهران سربلند شد و جوایز بین المللی گرفتیم و در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی با تاکید بر خطوط بی آر تی سومین کشور جهان شدیم.ترکیب نیروهای جوانان و نیروهای با تجربه در لیست ائتلاف است و در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به جوانان تاکید کردند.

وی تاکید کرد: امیدواریم مردم تهران آزادانه و با شناخت برای رأی دادن اقدام کنند و انتخابی بدون پشیمانی داشته باشیم. مهم ترین وظیفه شورای شهر انتخاب شهردار است و در این دوره بزرگترین نقد این است که دقت لازم را برای انتخاب شهردار نداشتند و مدیریت شهری دچار انفعال شد.

این کاندیدای دوره ششم انتخابات شورای شهر تهران گفت: دوره پنجم گفته شد قالیباف با دولت ها زاویه سیاسی دارد و حق مردم تهران را پایمال کرده اند. اما این دوره موفق نشدند حق مردم را بگیرند. ما در دوره گذشته 15 هزار میلیارد تومان از دولت تهران طلب داشتیم. حناچی بعد از 16 سال به هیات دولت رفت اما این رفتار شهردار چه دستاوردی برای مردم تهران داشت؟

امانی ادامه داد: آمادگی مناظره با اعضای دوره پنجم را دارم و خواستیم که در صحن شورا اجازه دهند که پاسخگویی در خصوص برخی اتهامات داشته باشیم و برای گزارش تحقیق و تفحص ما را دعوت نکردند. به جای منازعه با مخالفان باید باب گفتگو را با هم در ادوار شورا باز کنیم و بنا را به مجرم بودن نگذاریم و از ادبیات خوب استفاده کنیم و بگوییم افراد اشتباه می کنند.

امانی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه اولین طرح پیشنهادی در دوره بعدی در صورت موفقیت چیست؟ گفت: احیای دوباره اداره کل ایثارگران اولین اقدام من خواهد بود. نمی خواهم بگوییم هیچ کاری در این دوره انجام نشده است. طرح های نیمه تمام ما را انجام دهند. اداره شهر کار کوچکی نیست و ان شاءالله نیت آن ها خدمت بوده است.

وی در خصوص تائید صلاحیتش پس از رد صلاحیت اولیه گفت: ابتدا که رد صلاحیت شدم مدارک و مستندات دادم و از طریق هیات رئیسه مجلس اعمال نفوذ و سفارش نشده است و در مراجع قانونی پنجگانه تائید صلاحیت شدم.

امانی درباره املاک واگذار شده به افراد در دوره قبل مدیریت شهری برای بهره برداری های مختلف فرهنگی و... گفت: املاک بیان شده بر اساس آیین نامه معاملاتی سازمان املاک انجام شده و در قانون عنوان شده که هیات مدیره سازمان و شهردار تهران املاک را در اختیار نهادهای عمومی و... ارائه دهد. خیلی از این املاک در اختیار شهرداری بود.

معاون اسبق شهردار تهران ادامه داد: 800 ملک در اختیار شهرداری بود و این موضوع بیش از اندازه بزرگ شد. این املاک واگذاری و تملک نبوده و برابر قانون در اختیار افراد قرار دادیم. قرارداد شهرداری و موسسه می تواند لغو و ملک را پس بگیرد و برای موسسات خیریه، مجمع های مختلف که کارهای مختلف می کنند انجام شده است. در این دوره هم واگذار شده و قانون این اجازه را داده است.

امانی با اشاره به این که هر انتخابی که مردم کنند مورد احترام ما است، بیان کرد: گمانه زنی هایی که برای انتخاب شهردار انجام می شود مورد تائید نیست و پس از مشخص شدن لیست شورا باید انجام شود اما شهردار باید در تراز نظام باشد و نظام آن را قبول داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها