کد خبر: 496314
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۶:۲۰:۲۵
| |

علیرضا محجوب، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی:

یکدست بودن دولت و مجلس یک فرصت است

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: یکدست بودن دولت و مجلس یک فرصت است. تا امروز در ساختار سیاسی ایران یکدست بودن دولت و مجلس حُسن بوده، اما هیچ‌کدام از جریانات سیاسی نتوانسته‌اند به نحو احسن از این فرصت استفاده کنند.

یکدست بودن دولت و مجلس یک فرصت است
کد خبر: 496314
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۶ ۱۶:۲۰:۲۵

اعتمادآنلاین| «علیرضا محجوب» یکدست بودن دولت و مجلس را فرصت ارزیابی کرد و گفت: تا امروز در ساختار سیاسی ایران یکدست بودن دولت و مجلس حُسن بوده، اما هیچ‌کدام از جریانات سیاسی نتوانسته‌اند به نحو احسن از این فرصت استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون دولت و مجلس ائتلافی در ایران شکل نگرفته و بیشتر تابع ملاحظات بوده است یعنی هیچ کدام از دولت‌ها وزیری از جناح مقابل انتخاب نکرده‌اند که این عدم استفاده از این فرصت‌ها نوعی تهدید محسوب می‌شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لیست امید در مجلس دهم هم نتوانست از فرصت‌ها به خوبی استفاده کند، گفت: در تاریخ سرزمین ما شخصیتی مانند امیرکبیر در فرصت کوتاه سه ساله توانست نقش خود را به خوبی ایفا کرده و تاثیر گذار باشد و محمد مصدق هم از شخصیت‌هایی است که در دوره‌ای کوتاه خدمات ارزنده ای ارائه کرد.

محجوب خاطرنشان کرد: در مجالس متعدد با جهت گیری‌های مختلف حضور داشتم و بر این باورم که جریانات سیاسی نتوانستند از فرصت‌هایی که مردم به آنها می‌دهند، استفاده کنند.

وی مجلس پنجم را به خاطر دو جریانی بودن بهتر از سایر ادوار عنوان کرد و گفت: تنش خاصیت مجلس است هرچه مجلس پرتنش‌تر باشد پرکارتر و کارآمدتر است. مجلس ششم یکدست بود و در مجالس تک جریانی ما از فرصت‌ها به خوبی استفاده نکردیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم در پاسخ به سوالی در مورد حقوق کارگران، تاکید کرد:مهمترین ماموریت ما در مجلس دفاع درست و صحیح از حقوق کارگران است. باید بتوانیم فراکسیون قدرتمندی تشکیل دهیم که به همه جناح‌ها نزدیک باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون چه اقدامات مهمی در دفاع از حقوق کارگران انجام داده اید، گفت: ما در هیچ مجلسی دست خالی برنگشتیم در مجلس پنجم موضوع مشاغل سخت و زیان آور را در دستور کار قرار دادیم که در مجلس ششم محقق شد و امروز هم پیگیر نهایی کردن قراردادهای موقت هستیم.

محجوب خاطرنشان کرد: حوزه فکری ما در حیطه مسایل اقتصادی است و طرح‌های خود را در بخش اجتماعی و صنفی دنبال می‌کنیم و این هدف بزرگی است که ما به دنبال آن هستیم و در پی تصویب طرح‌های شدنی هستیم.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه درعرصه اقتصادی، در مقابل خصوصی‌سازی هستیم و خواهیم بود، اظهار داشت: ما نمی توانیم در این شرایط خصوصی سازی را متوقف کنیم زیرا تهدیدی برای نظام سیاسی است و باید قانونی برای متوقف کردن آن باشد.

وی یادآورشد: قانون اساسی ما معتقد به اقتصاد سرمایه داری نیست. از سوی دیگر خصوصی‌سازی بدترین نوع اقتصاد سرمایه داری است و این نسخه ای برای کشورهای کمونیستی است نه کشوری که اقتصاد مختلط دارد.

محجوب در مورد وعده‌های اقتصادی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در برخی از گفته‌ها انتظار نمی‌رود مطالبی را مطرح کنند که در بودجه جایی ندارد و پیش‌بینی نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها