کد خبر: 496341
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۰۷:۴۳:۰۰
| |

علی جهانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی:

مشکلات کارفرمایان را حل و فصل خواهیم کرد

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی و امور استان‌ها به عنوان کانال ارتباطی و وکیل مدافع شرکای اجتماعی به دنبال تسهیل ارتباط، ارتقا سطح شفاف سازی و پاسخگویی می‌باشد و مشکلات کارفرمایان را پیگیری و حل و فصل خواهد کرد.

مشکلات کارفرمایان را حل و فصل خواهیم کرد
کد خبر: 496341
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۰۷:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| علی جهانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین بیمه گر اجتماعی، 45 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، افزود: سازمان تأمین اجتماعی خدمات متنوع و گسترده خود را در حوزه‌های درمانی و بیمه‌ای در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت ارائه می‌دهد.

به گزارش مهر، وی با اشاره به اینکه میزان هزینه‌های خدمات ماهانه این سازمان نسبت به سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است، اظهار کرد: برای اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان، سازمان تأمین اجتماعی همواره تلاش کرده است تا خدمات بهتری را به مستمری بگیران که از اولویت‌های اصلی این سازمان هستند، ارائه دهد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: ماهانه بطور متوسط 21 هزار میلیارد تومان برای خدمت رسانی تأمین اجتماعی به مستمری بگیران، بیمه شدگان و جامعه هدف هزینه می شود.

جهانی با بیان اینکه پنج ایستگاه کاری مؤثر با کارفرمایان مورد توجه، بازنگری، اصلاح و تقویت قرار گرفته است افزود: شفافیت سازی، بهبود روش‌ها، مقررات زدایی و پاسخگویی در موارد 28، 38، 47، 50، 42، 43 و 44 قانون تأمین اجتماعی تقویت و توسعه پیدا کرده است.

وی به مشکلات و چالش‌های کارفرمایان در حوزه بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی و امور استان‌ها به عنوان کانال ارتباطی و وکیل مدافع شرکای اجتماعی به دنبال تسهیل ارتباط، ارتقا سطح شفاف سازی و پاسخگویی می‌باشد و مشکلات کارفرمایان را پیگیری و حل و فصل خواهد کرد.

جهانی با بیان اینکه تحقق فعالیت‌های سازمانی با تکیه بر مشارکت و محوریت شرکای اجتماعی در گروه‌های بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران میسر شده که ما را در رسیدن به اهداف کلان سازمان یاری می‌کند خاطر نشان کرد کارفرمایان همواره به منزله اصلی‌ترین منبع تأمین‌کننده بودجه سازمان و تلاشگران عرصه عمل و اجرا دارای جایگاه ویژه ای هستند که نقش اثر گذاری در جامعه ایفا می‌کنند.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی برای تحقق برنامه‌هایش باید سه گام را عملیاتی کند، افزود: گام اول شفاف سازی؛ گام دوم مقررات زدایی و گام سوم پاسخگویی و تسهیل فرایندها است.

وی با بیان اینکه توانمندی این سازمان در گرو مشارکت سه ضلع اصلی کارفرمایان، کارگران و دولت شکل می‌گیرد اذعان کرد: سازمان تأمین اجتماعی باید در توسعه و تقویت تعاملات دوسویه و ارتباط خود با مجموعه کارفرمایان به عنوان ذی نفعان و شرکای اجتماعی به شکل مستمر و پویا گام‌های مثبت و مطلوبی را بر داشته و در اخذ مطالبات این عزیزان تلاش کند.

جهانی با تأکید بر اینکه شرکای اجتماعی به ویژه کارفرمایان از اولویت‌های اصلی سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: شناسایی مشکلات، نقطه‌نظرات و دستیابی به راهکارهای اجرایی این حوزه از اهم فعالیت‌های اداره کل فرهنگی و اجتماعی است تا میزان رضایتمندی مخاطبان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه نحوه پاسخگویی با کارفرمایان و مخاطبان این سازمان باید اصلاح شود و در مسیر صحیح قرار بگیرد تا بسیاری از مشکلات بر طرف شود گفت: گسترش تعامل دو سویه و تشریک مساعی با تشکل‌های کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی از اهم برنامه‌های این اداره کل است.

جهانی با بیان اینکه با برگزاری دوره‌های آموزشی می‌توان آگاهی کارفرمایان، پیمانکاران از قوانین و مقررات این سازمان را ارتقا داد و مواردی که باعث بروز مشکلاتی از جمله جرایم بیمه‌ای، خسارات مالی و متعاقب آن نارضایتی و اختلاف بین کارفرما، پیمانکار، کارگران و سازمان می‌شود را حل کرد یاد آور شد: این دوره‌های آموزشی به منظور آشنایی کارفرمایان و پیمانکاران با قوانین و مقررات تأمین اجتماعی بوده که نسبت به تکالیف و حقوق خود آگاهی پیدا کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها