نگاهی به سخت‌ترین و آسان‌ترین حریفان ایران در مقدماتی جام جهانی

درباره قرعه تیم ملی در دور بعدی مقدماتی جام جهانی فقط یک نکته مشخص وجود دارد؛ خبری از بازی با ژاپن نیست. آنها تیم اول رنکینگ جهانی در قاره آسیا هستند و ما تیم دوم؛ بنابراین هیچ احتمالی برای هم‌گروه‌شدن وجود ندارد.

نگاهی به سخت‌ترین و آسان‌ترین حریفان ایران در مقدماتی جام جهانی
کد خبر: 496368
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۰۹:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مرحله اول عملیات دراگان اسکوچیچ و شاگردانش با موفقیت کامل و بدون باخت به اتمام رسید و حالا آنها در انتظار مرحله دوم هستند تا به هدف اصلی یعنی صعود به جام ‌جهانی برسند. اگرچه جمله کلیشه‌‌ای «تفاوتی نمی‌کند با چه تیمی بازی کنیم» قبل از تمام قرعه‌کشی‌ها گفته می‌شود؛ اما بخشی از راه صعود را همین گوی‌ها مشخص می‌کنند.

درباره قرعه تیم ملی در دور بعدی مقدماتی جام جهانی فقط یک نکته مشخص وجود دارد؛ خبری از بازی با ژاپن نیست. آنها تیم اول رنکینگ جهانی در قاره آسیا هستند و ما تیم دوم؛ بنابراین هیچ احتمالی برای هم‌گروه‌شدن وجود ندارد. تیم ملی در مرحله بعدی با کره جنوبی یا استرالیا، عربستان یا عراق، چین یا امارات، سوریه یا عمان و ویتنام یا لبنان در یک گروه قرار می‌گیرد. سخت‌ترین و آسان‌ترین قرعه برای ما کدام رقیب‌ها هستند؟


به گزارش فوتبال 360، سید دوم: کره جنوبی یا استرالیا: استرالیا اگرچه نامش برای‌مان یادآور خاطرات خوب و حماسه است؛ اما قطعا ترجیح می‌دهیم کار صعودمان به سمت ملبورن نیفتد. کسب 24 امتیاز از هشت بازی در مرحله مقدماتی توسط شاگردان گراهام آرنولد، این بازی را برایمان دوست‌نداشتنی‌تر می‌کند. به‌ویژه اگر قرار باشد بازی‌ها به صورت رفت و برگشت انجام شود و ما برای میهمانی این مسافت دور را متحمل شویم. اگر بازی‌ها به صورت متمرکز برگزار شود؛ استرالیا دور از خانه می‌تواند حریف بهتری نسبت به کره جنوبی باشد. شاید در نگاه اول انتخاب بین استرالیا و کره‌ جنوبی کار سختی باشد؛ اما مرور نتایج تیم ملی مقابل کره‌ جنوبی در چند سال اخیر باعث می‌شود تا آنها حریف آسان‌تری به نظر برسند. اعتماد‌به‌نفس تیم ملی مقابل چشم‌بادامی‌ها برگ برنده بزرگی برای ایران در این بازی می‌تواند باشد.


سید سوم: عربستان یا عراق: عربستان هم حریفی مشابه استرالیاست با این تفاوت که آخرین خاطره‌مان از آنها خاطره خوبی نیست. ناکامی با علی دایی در آزادی از آن دردهای فوتبالی است که فراموش نمی‌شود. اگرچه انگیزه انتقام می‌تواند باعث شود که خیلی هم از هم‌گروهی با آنها بدمان نیاید؛ اما در‌حال‌حاضر صعود کم‌دردسر به جام‌ جهانی اولویت بالاتری است. عربستان هم با شش برد و دو مساوی از تیم‌های بدون باخت مرحله گروهی بوده است. بازی رفت و برگشت با آنها که دردسرهای خاص خودش را دارد و همین مسئله به‌تنهایی می‌تواند آنها را به بدترین حریف ایران تبدیل کند. اگرچه طلسم نبردن عراق در آخرین بازی ایران در مرحله گروهی شکست؛ اما آنها را هیچ‌‌وقت نمی‌توان دست‌کم گرفت. بازی با گربه سیاه تیم ملی همیشه استرس‌زاست و البته حواشی و سختی‌های آن کمتر از عربستان است.


سید چهارم: امارات یا چین: چین به‌عنوان تیم دوم گروهش با یک سرمربی بومی شاید در نگاه اول کم‌خطرتر از امارات به نظر بیاید؛ اما می‌توانیم برای بازی‌های پیش‌رو در انتظار تقویت کادر فنی این تیم باشیم. ضمن اینکه چین را به‌عنوان یکی از تیم‌های قدرتمند آسیا نمی‌توان در هیچ شرایطی دست‌کم گرفت. به‌ویژه اگر قرار به انجام بازی‌های رفت و برگشت باشد، سفر به چین همیشه با مشکلات و خستگی‌های زیادی برای بازیکنان تیم ملی همراه بوده که این بازی را سخت‌تر از بازی با امارات می‌کند. بازی با تیم‌های حاشیه خلیج‌ فارس هیچ‌‌وقت برای تیم ملی ایران خوشایند نبوده است. با‌این‌حال قرار‌دادن امارات و چین در یک کفه ترازو ما را به این نتیجه می‌رساند که احتمالا امارات حریف بهتری خواهد بود.


سید پنجم: سوریه یا عمان: سوریه و عمان به‌عنوان تیم‌های سید پنجم شاید هر دو حریف متعادلی به نظر برسند. با‌این‌حال هر‌کدام از آنها مشکلات خاص خود را دارند. سوریه با عملکردش در مرحله مقدماتی کمی خطرناک نشان می‌دهد. هفت برد و یک تساوی نشان از قدرت آنها دارد و البته خود کارشناسان سوری اعتقاد دارند که دلیل این نتایج خوب آسان‌بودن گروه سوریه بوده است. فراموش هم نکنیم که با کی‌روش در دور قبلی مقدماتی جام جهانی در مرحله ‌آخر، فقط سوریه را نتوانستیم شکست بدهیم، سوریه همیشه یک حریف سرسخت برای ایران در دیدارهای رسمی بوده است. از آن سو عمان، زنگ خطری به نام برانکو ایوانکوویچ را روی نیمکت دارد که حتی بیش از اسکوچیچ به فوتبال ایران و نقاط ضعف و قوتش آگاه است.


سید ششم: ویتنام یا لبنان: ویتنام هم در صورت انجام بازی‌های رفت و برگشت به خاطر بعد مسافت به حریف سختی تبدیل می‌شود. با‌این‌حال آنها را در مقایسه با تیم دیگر این سید می‌توان حریف بهتری دانست. لبنان هم شاید قرعه خوبی برای ایران باشد که روی کاغذ شکست‌دادنش کار سختی نباشد؛ هرچند در این مرحله نمی‌توان تیمی را دست‌کم گرفت. اما در کل سخت‌ترین گروهی که ایران می‌تواند در آن قرار بگیرد، گروه ایران، استرالیا، عربستان، چین، سوریه و لبنان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها