«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

درخواست قطر برای الزام هسته‌ای اسرائیل؛ درخواستی واقعی یا نمایشی برای کسب امتیاز

چندی پیش نماینده دائم قطر در مقر اروپایی سازمان ملل متحد از اسرائیل خواست تا به معاهدات بین‌المللی منع سلاح هسته‌ای بپیوندد و خود را متعهد به اجرای آن به ویژه ورود بازرسان به مراکز و تاسیسات هسته‌ای کند.

درخواست قطر برای الزام هسته‌ای اسرائیل؛ درخواستی واقعی یا نمایشی برای کسب امتیاز
کد خبر: 496373
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| چندی پیش نماینده دائم قطر در مقر اروپایی سازمان ملل متحد از اسرائیل خواست تا به معاهدات بین‌المللی منع سلاح هسته‌ای بپیوندد و خود را متعهد به اجرای آن به ویژه ورود بازرسان به مراکز و تاسیسات هسته‌ای کند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، دولت قطر از زبان نماینده خود بر لزوم حاکمیت قانون در روابط بین‌المللی به عنوان ضامن اصلی ایجاد و خلق محیط مسالمت‌آمیز و باثبات بین‌المللی تاکید کرد.

نماینده قطر همانند بسیاری از سخنرانانی که پیش از او در این رابطه اظهارنظر کرده بودند خلع سلاح هسته‌ای را یکی از ابزارهای حاکمیت قانون بر روابط بین‌الملل عنوان کرد.

پیش از این هم کویت بر اهمیت شکل‌گیری خاورمیانه‌ای عاری از تسلیحات هسته‌ای و سلاح‌های کشتار جمعی تاکید کرده بود.

البته این تنها درخواست‌های منطقه‌ای برای خلع سلاح هسته‌ای اسرائیل محسوب نمی‌شود، گرچه اسرائیلی‌ها با وقاحت تمام هیچ توجهی به این خواسته‌ها از خود نشان نداده‌اند.

گفته می‌شود با شکست جریان سازشکار در تحمیل خواسته‌های خود به افکار عمومی عربی، به ویژه بعد از صعود و افول توافقنامه ابراهیمی که قرار بود همه کشورهای عربی را در واگن‌های این پیشران سوار شوند، کشورهای عربی خصوصاً کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس دوباره به صرافت همراهی با نظرات جامعه خود برآمدند تا شاید این کار بتواند آنها را از شعاع طوفان ملت‌ها که ظاهراً اولین نشانه‌های آن در کویت و چند کشور عربی نمایان شده، برهاند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها