ایران در سید اول انتخابی جام‌جهانی 2022

قرعه‌کشی مرحله بعدی انتخابی جام‌جهانی پنجشنبه 10 تیرماه برگزار خواهد شد که سیدبندی تیم‌ها در این قرعه‌کشی طبق رنکینگ فیفا خواهد بود.

ایران در سید اول انتخابی جام‌جهانی 2022
کد خبر: 496388
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۰۹:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله بعدی انتخابی جام‌جهانی 2022 در سید یک قرار دارد و احتمال تقابلش با کره‌جنوبی، استرالیا و عربستان وجود دارد. چهره 12 تیم راه‌یافته به مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی 2022 در منطقه آسیا مشخص شد.

تیم‌های ایران، ژاپن، استرالیا، کره‌جنوبی، عربستان، امارات، سوریه، چین، عراق، عمان، ویتنام و لبنان تیم‌هایی هستند که راهی مرحله بعد شدند و باید در 2 گروه 6 ‌تیمی برای صعود به جام‌جهانی و کسب 4 سهمیه مستقیم و نیم سهمیه در پلی‌آف به رقابت بپردازند.


قرعه‌کشی مرحله بعدی انتخابی جام‌جهانی پنجشنبه 10 تیرماه برگزار خواهد شد که سیدبندی تیم‌ها در این قرعه‌کشی طبق رنکینگ فیفا خواهد بود. با توجه به آخرین رنکینگ فیفا ایران در سید اول این قرعه‌کشی قرار دارد. در زیر سیدبندی تیم‌ها را به ‌ترتیب رنکینگ آنها مشاهده می‌کنید:


سید یک: ژاپن و ایران
سید 2: کره‌جنوبی و استرالیا
سید 3: عربستان و عراق
سید 4: امارات و چین
سید 5: سوریه و عمان
سید 6: ویتنام و لبنان


به این ترتیب تیم ‌ملی فوتبال کشورمان با ژاپن هم‌گروه نخواهد شد اما احتمال رویارویی با 3 قدرت دیگر آسیا یعنی کره‌جنوبی، استرالیا و عربستان وجود دارد. هم‌گروهی همزمان با یکی از تیم‌های کره‌جنوبی یا استرالیا و عربستان نیز می‌تواند سخت‌ترین قرعه برای هر کدام از تیم‌های ایران یا ژاپن باشد که در سید اول قرار دارند.


ایده‌آل‌ترین قرعه برای تیم ایران با توجه به قدرت فعلی تیم‌های آسیایی می‌تواند استرالیا، عراق، چین، عمان و لبنان باشد که در این صورت باید منتظر رویارویی دراگان اسکوچیچ و برانکو ایوانکوویچ نیز باشیم. همچنین سخت‌ترین قرعه را حضور تیم‌هایی چون کره‌جنوبی، عربستان، امارات، سوریه و ویتنام تشکیل خواهند داد که قدرت خود را در مرحله نخست انتخابی جام‌جهانی نشان دادند.


باید دید، چه سرنوشتی در انتظار تیم ‌ملی فوتبال کشورمان خواهد بود و ملی‌پوشان کشورمان در مرحله بعد با چه تیم‌هایی روبه‌رو می‌شوند. طبق اخبار منتشرشده به ‌احتمال فراوان مرحله بعدی انتخابی جام‌جهانی به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و ریسک بالای سفرهای پرتعداد و البته فرصت کم باقیمانده تا جام‌جهانی، به‌ صورت متمرکز برگزار خواهد شد. حال اینکه این مسابقات به‌ چه‌ صورت و به‌ میزبانی کدام کشور یا کشورها باشد، باید منتظر تصمیم مشترک AFC و فیفا باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها