مهرداد قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی خبرداد:

ارجاع قانون اصلاح بیمه کارگران ساختمانی برای بررسی جزئیات به کمیسیون اجتماعی / درخواست بیمه بیکاری به صورت غیرحضوری ثبت می شود

معاون‌ بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: براساس تصمیم هیئت رئیسه، قانون اصلاح بیمه کارگران دو شوری شده و برای بررسی جزئیات به کمیسیون اجتماعی ارجاع و قرار شد پس از رفع ایرادات دوباره مطرح شود که به احتمال زیاد طی هفته های آتی این اتفاق می افتد.

ارجاع قانون اصلاح بیمه کارگران ساختمانی برای بررسی جزئیات به کمیسیون اجتماعی / درخواست بیمه بیکاری به صورت غیرحضوری ثبت می شود
کد خبر: 496392
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۱۰:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مهرداد قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی درباره وضعیت بیمه ای کارگران ساختمانی و همچنین مصوبه اخیر مجلس در این باره توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: برخی اعلام می کنند که یک میلیون و 200 هزار کارگر ساختمانی واقعی در کشور داریم. با توجه به اینکه 850 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند بنابراین حدود 350 هزار کارگر ساختمانی پشت نوبت بیمه قرار دارند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ما به دنبال اصلاح قانون رفتیم و از یک سال گذشته اقداماتی در این باره شروع و مباحث مختلفی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح شد. جلساتی را نیز در سازمان تامین اجتماعی با حضور نمایندگان برگزار کردیم.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه شرکای اجتماعی و نمایندگان وزارت کشور، شهرداری، نظام مهندسی و انجمن صنفی نیز در جلسات حضور داشتند گفت: قانون اصلاح بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. همچنین اوایل خرداد نمایندگان مجلس کلیات اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی را در صحن علنی تصویب کردند.

قریب افزود: البته براساس تصمیم هیئت رئیسه، این طرح دو شوری شده و برای بررسی جزئیات به کمیسیون اجتماعی ارجاع و قرار شد پس از رفع ایرادات دوباره مطرح شود که به احتمال زیاد طی هفته های آتی این اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه اگر این قانون تصویب شود دیگر کارگر ساختمانی پشت نوبتی نخواهیم داشت گفت: با توجه به اینکه یک کار کارشناسی مشترک در این باره صورت گرفته امیدواریم اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی به زودی مصوب شده و به اجرا در بیاید.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی همچنین به آخرین روند پرداخت بیمه بیکاری به افرادی که شغل خود را از دست داده اند اشاره کرد و گفت: با آغاز شیوع کرونا در پی تصمیم ستادملی کرونا برای سه ماه اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 مبلغی برای بیمه بیکاری افرادی که شغل خود را به واسطه کرونا از دست داده بودند تعیین و به این ترتیب افرادی که در سامانه مشخصی ثبت نام کرده و مشمول بودند آن را دریافت کردند.

قریب افزود: اما از خرداد به بعد به روال عادی پرداخت بیمه بیکاری برگشتیم با این تفاوت که درخواست بیمه بیکاری به صورت غیرحضوری ثبت می شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شعب و ادارات کار برای این موضوع نیست. برقراری حق بیمه بر اساس سوابق قبلی متقاضیان انجام می شود و اگر مدارکشان کامل باشد ظرف مدت 45 روز مقرری شان برقرار می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها