کد خبر: 496467
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۱۲:۵۹:۰۰
| |

الهام آزاد، عضو کمیسیون اصل نود مجلس:

شهردارها به دور از نگاه سیاسی انتخاب شوند / اعضای شورای شهر نباید نگاه جناحی به مسایل داشته باشند

یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: انتخاب شهردار از سوی اعضای شورای شهر بسیار مهم است و امیدوارم شهردارهایی که انتخاب می کنند مسئولیت پذیر، متدین و متخصص باشند و شهرداری انتخاب شود که مسایل شهر را به خوبی هدایت کند. همچنین امیدوارم شهردارهایی به دور از هر نگاه سیاسی انتخاب شوند تا بتواند مشکلات را حل کنند.

شهردارها به دور از نگاه سیاسی انتخاب شوند /  اعضای شورای شهر نباید نگاه جناحی به مسایل داشته باشند
کد خبر: 496467
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۱۲:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| الهام آزاد، نماینده نایین خور و بیابانک و عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی با اشاره به اهمیت انتخابات شورای شهر و روستا، گفت: اصل 100 قانون اساسی به شوراها و وظایف این نهاد پرداخته است. شوراها در هر شهر و روستایی می توانند با توجه به اختیارات و وظایف خود بسیاری از مشکلات جاری را حل نمایند. بنابراین مردم دقت لازم در انتخابات شورای شهر را داشته باشند و به دور از مسائل سیاسی و قومیتی، تخصص را ملاک قراردهند.

به گزارش برنا، او وظیفه شوراها در انتخاب دهیاران و شهرداران را یکی از مهمترین وظایف این نهاد دانست و ادامه داد: نقش شوراهای شهر در تعیین دهیاران و شهرداران می تواند به مدیریت شهر و تسریع در خدمات عمرانی ، اقتصادی، رفاهی، بهداشتی و درمانی کمک کند و منجر به توسعه شهر و روستا شود.

این عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی، تاکید کرد: باتوجه به تسلطی که شوراها در هر محله، شهر و روستا دارند، مشکلات و معضلات را بهتر می دانند و می توانند تصمیماتی بگیرند که مشکلات شهر و روستا را حل کند. همچنین شوراها باتوجه به اینکه به مشکلات آگاه هستند می توانند توصیه هایی در جهت توسعه عمرانی و آبادانی هر شهر و شهرستان داشته باشند.

آزاد با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید تخصص لازم جهت اداره شهر را داشته باشند، گفت: شوراهای هر شهری مشکلاتی دارد و با توجه به این مشکلات توانمندی ها و تخصص هایی را می طلبد. برای انتخاب اعضای شورای شهر علاوه بر شاخص های عمومی، تخصص عمرانی و شهری نیز مهم است.

او با بیان اینکه اعضای شورای شهر نباید نگاه جناحی به مسایل داشته باشند، تاکید کرد: جناح ها بر اساس توانمندی، تخصص و تعهد هر فرد؛ افراد را در لیست می گذارند. اما مهم است زمانیکه این افراد وارد شورای شهر می شوند جناحی عمل نکنند.

این عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی خاطرنشان کرد: انتخاب شهردار از سوی اعضای شورای شهر بسیار مهم است و امیدوارم شهردارهایی که انتخاب می کنند مسئولیت پذیر، متدین و متخصص باشند و شهرداری انتخاب شود که مسایل شهر را به خوبی هدایت کند.

آزاد در پایان تاکید کرد: امیدوارم شهردارهایی به دور از هر نگاه سیاسی انتخاب شوند تا بتواند مشکلات را حل کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها