کد خبر: 496484
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۱۴:۰۵:۱۵
| |

کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند

مقامات وزارت بهداشت هند اعلام کرده اند، با کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ، ثبت موارد مثبت به کمترین میزان خود پس از 71 روز رسیده و از حدود 900 هزار مبتلا در روز به 67 هزار مورد در روز پنجشنبه رسیده است.

کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند
کد خبر: 496484
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۱۴:۰۵:۱۵

اعتمادآنلاین| «ایندین اکسپرس » براساس اطلاعات و داده های به روز رسانی شده وزارت بهداشت هند، با ثبت 67 هزار و 208 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در روز پنجشنبه، آمار کلی مبتلایان در این کشور به 29 میلیون و 700 هزار و 313 نفر رسید. در همین روز تعداد 2 هزار و 330 تن جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا این در حالی است که کاهشِ 2.78 درصدی موارد ابتلا به ویروس کرونا یعنی کم شدن 826 هزار و 740 مورد روزانه، آمار مبتلایان را به کمترین میزان در 71 روز گذشته رسانده است .

آمارهای جدید برای مقام های هندی و مردم این کشور ، اتفاق خوب در راستای مهار ویروس تلقی می شود که طی دو ماه گذشته روزانه هزاران نفر را به کام مرگ فرستاد.

وزارت بهداشت هند در این ارتباط اعلام کرده است که آمار ابتلای روزانه به ویروس کرونا در هفته های گذشته 3.48 درصد بوده ، اما برای دهمین روز پیاپی این آمار به کمتر از 5 درصد در روز رسیده است.

همچنین آمار هفتگی نیز تا 3.99 درصد کاهش یافته است و شمار بهبودیافتگان برای سی و پنجمین روز پیاپی از شمار مبتلایان به ویروس پیشی گرفته است.

چندی پیش گسترش ویروس کرونا در هند منجر به موج دوم این همه گیری در این کشور شد . بی اعتنایی به تمهیدات پیشگیرانه و بازگشایی بدون کنترل تمام بخش‌های جامعه، هند را با یکی از شدیدترین امواج کرونا در جهان مواجه ساخت.

نارندرا مودی نخست وزیر هند آن را "طوفان" و کارشناسان این موج را "سونامی" توصیف کردند.

در این میان ویروس کرونای "دلتا" یا بی-1. 617. 2 همان ویروس جهش یافته و بسیار مسری است که برای اولین بار در هند شناسایی شد.

بر پایه گزارش های خبری در بیشتر کشورهای جنوب شرقی آسیا شرایط مشابهی بوجود آمده است و موارد ابتلا به صورت خوشه ای و با سرعت بالا رو به افزایش است.

در بیشتر کشورهای آسیا و اقیانوسیه دولت‌ها قوانین سختگیرانه ای را برای مقابله با ویروس کرونا از جمله قوانین منع رفت و آمد، جلوگیری از تجمعات و تعطیلی مشاغل را در کنار واکسیناسیون تنها راه برون رفت از این بحران می دانند.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت تازه ترین وضعیت شیوع ویروس کرونا (کووید- 19) در سراسر جهان، 177 میلیون و 478 هزار و 355 مورد ابتلاست که از این میان 3 میلیون و 840 هزار و 66 نفر جان خود را از دست دادند و خوشبختانه 161 میلیون و 930هزار و 198 نفر نیز بهبود یافتند.

گفتنی است تا کنون آمریکا، هند و برزیل به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را به خود اختصاص دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها