برگزاری نشست بین‌المللی فوق‌العاده با ابتکارعمل فرانسه برای کمک به ارتش لبنان

حدود 20 کشور به ابتکار فرانسه برای جمع آوری کمک‌های اضطراری برای ارتش لبنان امروز (پنج‌شنبه) در یک نشست مجازی شرکت می‌کنند.

برگزاری نشست بین‌المللی فوق‌العاده با ابتکارعمل فرانسه برای کمک به ارتش لبنان
کد خبر: 496497
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۷ ۱۴:۳۸:۲۲

اعتمادآنلاین| پاریس به کمک ارتش لبنان شتافته و قصد دارد با برگزاری یک جلسه بین‌المللی امروز کمک اضطراری برای ارتش لبنان که با بحران اقتصادی درگیر است، جمع‌آوری کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از مسؤولان وزارت ارتش فرانسه (وزارت دفاع سابق) اظهار کرد: "مقامات حدود 20 کشور، از جمله آمریکا، چند کشور حوزه خلیج فارس و تعداد زیادی از کشورهای اروپایی و همچنین مقاماتی از سازمان ملل و اتحادیه اروپا، در این جلسه مجازی شرکت خواهند کرد".

این منبع همچنین بیان کرد: "ارتش لبنان چندین ماه است که در تأمین نیازهای اساسی خود مشکل دارد. این بیشتر مشکل ساز است چراکه امروز نیروهای مسلح لبنان، نهادی ستونی است که می‌تواند مانع از خراب شدن شدید اوضاع امنیتی در کشور و انحطاط شود".

به گفته همین منبع در وزارت ارتش فرانسه، ارتش لبنان بطور دقیق نیازهایش را ذکر کرده است که شامل: موادغذایی (شیر، آرد...)، دارو، سوخت، لاستیک، باتری و لوازم یدکی برای نگهداری از دستگاه‌ها و لوازم می‌شود. هزینه این نیازها حدود ده‌ها میلیون یورو است.

این کنفرانس قرار است با سخنان فلورانس پارلی، وزیر ارتش فرانسه، آغاز شود و لورنزو گرینی، همتای ایتالیای وی، و همچنین زینه عکر، وزیر دفاع لبنان، در این جلسه سخنرانی خواهند کرد.

آمریکا نیز در نشستی که روز سه‌شنبه گذشته میان فلورانس پارلی و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در بروکسل برگزار شد، قول همکاری داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها