پوتین:

خروج آمریکا از افغانستان اهمیت بالایی برای روسیه دارد

رئیس جمهور روسیه گفت، با توجه به موقعیت افغانستان، خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، برای مسکو اهمیت بالایی دارد.

خروج آمریکا از افغانستان اهمیت بالایی برای روسیه دارد
کد خبر: 496542
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ۰۷:۴۴:۲۷

اعتمادآنلاین| «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پنجشنبه شب گفت، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، برای مسکو از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، پوتین حین سخنرانی در مسکو گفت، افغانستان با تاجیکستان که میزبان پایگاه نظامی روسیه است، مرز مشترک دارد.

رئیس جمهور روسیه گفت: «نیروهای آمریکایی در حال خروج از افغانستان هستند. این [کشور] به ما بسیار نزدیک است، ما در تاجیکستان پایگاه نظامی داریم. اینکه چطور روابط خود را در این منطقه تنظیم کنیم و چگونه امنیت منطقه را تضمین کنیم، مسئله کاربردی بسیار مهمی است».

پوتین که دیروز (چهارشنبه) دیداری طولانی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا داشت گفت، در این دیدار مسئله خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را با او به بحث گذاشته است.

او در بخش دیگری از سخنانش همتای آمریکایی خود را فردی «حرفه‌ای» توصیف کرد و گفت روسیه باید «بسیار محتاطانه با او همکاری کند تا چیزی از نظرش دور نماند».

پوتین افزود:‌ «تا زمانی که آمریکایی‌ها آمادگی داشته باشند، ما نیز آماده ادامه دادن به این گفت‌وگوها خواهیم بود» و ملاقات روز چهارشنبه او با بایدن از این جهت حائز اهمیت بود که «هنگامی که افراد صحبتی نمی‌کنند، ادعاها و نگرانی‌های مشترک بیشتر و بیشتری به‌وجود خواهد آمد که اصلاً وجود خارجی ندارند»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها