کد خبر: 496565
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ۰۸:۱۹:۴۷
| |

پلیس منچستر در حمله تروریستی سال 2017 مقصر شناخته شد

 تحقیقات به‌عمل آمده نشان می‌دهد دو افسری که چهار سال پیش مسئولیت اصلی حفاظت از سالن کنسرت آرنا شهر منچستر را برعهده داشتند پیش از حمله تروریستی که 22 کشته برجای گذاشت، خلاف دستور العمل‌های امنیتی به مرخصی ساعتی رفته و مشغول کباب‌خوری بودند.

پلیس منچستر در حمله تروریستی سال 2017 مقصر شناخته شد
کد خبر: 496565
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ۰۸:۱۹:۴۷

اعتمادآنلاین| «جان ساندرز» که هدایت تحقیقات درباره نقش پلیس در این حادثه مرگبار را برعهده دارد، با انتشار گزارشی به فرصت‌های از دست رفته‌ای اشاره کرده که با رعایت آن‌ها می‌شد از وقوع این فاجعه جلوگیری کرد یا دست کم تبعات آن را به حداقل رساند.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، بر اساس این گزارش اگر پلیس به موقع عمل کرده بود و با سلمان عابدی بمب‌گذار انتحاری حادثه آن‌شب روبرو می شد، تلفات و مجروحان کمتری به جا می‌ماند این گزارش می‌افزاید که پلیس انگلیس در شب حادثه به طور جدی اهمال کرده است.

حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن کنسرت 'آرنا منچستر' در شمال انگلیس یکم خرداد 1396 صورت گرفت و بر اثر آن 22 کشته و 59 مجروح شدند. این انفجار در پایان کنسرت' آریانا گرنده'، خواننده جوان آمریکایی روی داد.

داعش مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت و اعلام کرد یکی از سربازان خلافت' این کار را 'در تجمع صلیبیون' انجام داده است. پلیس منچستر هم بعدا اعلام کرد سلمان عابدی مظنون اصلی این حمله تروریستی در محل انفجار کشته شده است.

«جان ساندرز» در گزارش خود آورده است: هیچ کس نمی‌داند که اگر پلیس پیش ساعت 22 و 31 دقیقه (زمان وقوع انفجار) با سلمان عابدی روبرو می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد. ما می دانیم که فقط یکی از 22 نفری که در جریان این حادثه کشته شدند ساعت 22 و 14 وارد سالن شده بود و یازده نفر دیگر ساعت 22 و 30 دقیقه وارد شدند.

وی یادآور شد: آرایش امنیتی که برای منچستر آرنا صورت گرفته بود باید از این حادثه جلوگیری می‌کرد یا پیامدهای فاجعه‌بار آن را کاهش می‌داد. اما این‌طور نشد. تعدادی از فرصت‌ها از دست رفت که منجر به این فاجعه شد.

این مفام انگلیسی سپس تصریح کرد که سلمان عابدی باید پیش از 22 مه 2017 (یکم خرداد 1396) به عنوان یک تهدید از سوی آن‌هایی که مسئول تامین امنیت سالن آرنا بودند شناسایی می‌شد. «اگر این اتفاق می‌افتاد به نظرم سلمان باز بمب را منفجر می‌کرد اما آمار تلفات و مجروحان کمتر بود»

وی بر همین اساس خاطر نشان کرد که تامین کنندگان امنیت مراسم آن شب به طور اصولی مسئول از دست رفتن فرصت مدیریت این حادثه تلقی می‌شوند.

گفتنی است که انگلیس در سال 1396 شاهد 5 حمله تروریستی بود که در جریان ده‌ها تن کشته و صدها تن دیگر مجروج شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها