در سومین روز سفر وزیر راه و شهرسازی به سوریه انجام شد؛

رایزنی برای ایفای نقش شرکت های ایرانی در بازسازی سوریه

وزیر راه و شهرسازی در سفر به سوریه با نخست وزیر، وزیر مسکن و وزیر اقتصاد این کشور دیدار و رایزنی کرد.

رایزنی برای ایفای نقش شرکت های ایرانی در بازسازی سوریه
کد خبر: 496651
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ۱۲:۲۳:۵۰

اعتمادآنلاین| هیأت ارشد اقتصادی کشورمان به ریاست وزیر راه و شهرسازی در سومین روز از سفر خود به سوریه، با وزیران مسکن، اقتصاد و همچنین نخست وزیر سوریه دیدار و درباره سازوکارهای عملی برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری به رایزنی نشست.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را برعهده دارد، گفت: آنچه را که در گذشته تفاهم کردیم، مرور می‌کنیم و تصمیماتی را که لازم هست را می‌گیریم.

وی ادامه داد: در خصوص پیشبرد طرح‌هایی که در ارتباط با برنامه بازسازی است، با مقامات سوری به گفت و گو نشستیم. همچنین طرح‌هایی که در دست اجرا داریم، مورد ارزیابی قرار گرفت و برای ما مسئله حائز اهمیت این است که سازوکارهایی را فراهم کنیم که در قالب آن‌ها؛ شرکت‌های ایرانی اعم از مشاور، تولید کننده مصالح و لوازم و پیمانکار در سوریه بتوانند نقش ایفا کنند.

حسین عرنوس، نخست وزیر سوریه در دیدار با هیأت اقتصادی کشورمان، از حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از کشورش در زمان جنگ قدردانی و بر ضرورت ادامه هم پیمانی دو کشور در برنامه سازندگی سوریه تاکید کرد.

سهیل عبداللطیف سوری، وزیر مسکن سوریه نیز تصریح کرد: گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در برنامه سازندگی مرحله پسا بحران در سوریه مورد تاکید دو طرف بود.

سامر الخلیل، وزیر اقتصاد سوریه نیز درباره چشم‌انداز روابط دو کشور در مرحله پسا بحران گفت، توافقنامه همکاری اقتصادی راهبردی دراز مدتی را در سال 2019 امضا کرده‌ایم و امروز درصددیم تا گامی جدی در مسیر اجرای مفاد این توافقنامه برداریم.

رایزنی وزیر راه شهرسازی کشورمان با وزیران حوزه اقتصاد سوریه فرصتی شد تا دو طرف، چارچوب نقشه راه همکاری‌های مشترک را برای مرحله آینده ترسیم کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها