کد خبر: 496743
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ۱۴:۳۵:۳۴
| |

نتانیاهو به دنبال سرنگون کردن کابینه جدید رژیم صهیونیستی

طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در همکاری نزدیک با رئیس سابق کنست از حزب «لیکود» و سایر سران مخالف به دنبال سرنگون کردن کابینه ائتلافی جدید به نخست‌وزیری «نفتالی بنت» است.

نتانیاهو به دنبال سرنگون کردن کابینه جدید رژیم صهیونیستی
کد خبر: 496743
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ۱۴:۳۵:۳۴

اعتمادآنلاین| بر اساس گزارش‌ها، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی که اکنون به رئیس مخالفان کابینه جدید این رژیم تبدیل شده، در حال کار از نزدیک با «یاریو لوین» رئیس سابق کنست و هم‌حزبی خود در حزب «لیکود» برای سرنگون کردن کابینه ائتلافی جدید تحت هدایت بنت-لاپید است.

به گزارش فارس، طبق گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، گفت‌وگوهای روزانه بین نتانیاهو و رهبران مخالفان این حزب در جریان است.

همچنین بر اساس این گزارش، در روزهای آینده قرار است مراسمی با حضور همه اعضای مخالف برای صحبت درباره گام‌های بعدی به منظور سرنگونی کابینه جدید رژیم صهیونیستی ترتیب داده شود.

این در حالی است که خانواده نتانیاهو که پیش‌تر برای ترک اقامتگاه نخست‌وزیری مقاومت کرده بودند، در حال جمع‌آوری لوازم خود به منظور ترک آن در خیاران «بالفور» در قدس اشغالی هستند که انتظار می‌رود تا چند هفته طول بکشد.

طبق گزارش‌ها، احتمالاً نتانیاهو چند ماهی به خانه خود در شهر «قیساریه» در شمال فلسطین اشغالی بازگردد.

روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» نیز امروز (جمعه) گزارش داد که وی پیش از ورود نفتالی بنت نخست‌وزیر جدید به دفتر مخصوص نخست‌وزیری، با استفاده از دستگاه کاغذ خُردکن اسنادی را از بین برده است.

به‌رغم آنکه بنیامین نتانیاهو این موضوع را تکذیب کرده؛ اما دفتر نخست‌وزیری اعلام کرده است که در این خصوص تحقیق خواهد کرد.

مطابق با قوانین رژیم صهیونیستی، بخشی از اسناد محفوظ در کمدها به آرشیو نخست‌وزیر جدید منتقل شده تا نفتالی بنت و کابینه او بر اساس نیاز از آن‌ها استفاده کنند؛ اما پاره کردن اسناد اقدامی کاملا غیرقانونی است و باید تمام اسناد چه شخصی چه غیرشخصی در آرشیو دفتر نخست‌وزیر نگهداری شود.

نتانیاهو طی چند روز گذشته پس از آنکه از سمتش کنار رفت، برگزاری مراسم تبادل منصب با نفتالی بنت نخست‌وزیر جدید را نپذیرفت و تنها در دیداری نیم‌ساعته با او جلسه‌ای داشت. منابع آگاه خبر دادند که در این دیداد تنها یک موضوع امنیتی و چند موضوع سیاسی مطرح شد و پس از آن نتانیاهو هیچ صحبتی با نفتالی بنت نکرد.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی پس از کش و قوس‌های فراوان یکشنبه‌ شب از کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) رأی اعتماد گرفت و مقرر شد نفتالی بنت منصب نخست‌وزیری این رژیم را در اختیار بگیرد.

بنت قرار است به مدت دو سال نخست‌وزیر شود و پس از او، در خرداد 1402 «یائیر لاپید» از حزب «یش عتید» نخست‌وزیری را در سرزمین‌های اشغالی برعهده بگیرد؛ البته به شرطی که کابینه فعلی بتواند با توجه به ائتلاف احزاب مختلف و بعضا متضاد دوام بیاورد.

با بر سر کار آمدن کابینه جدید در فلسطین اشغالی، بنیامین نتانیاهو پس از دوازده سال از ریاست کابینه رژیم صهیونیستی کنار گذاشته شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها