کد خبر: 496752
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ۱۴:۴۴:۲۷
| |

اولیانوف:

نتیجه بخشی مذاکرات وین مستلزم زمان است

نماینده روسیه در نهاد‌های بین المللی در وین رسیدن مذاکرات هسته‌ای به نتیجه را مستلزم زمان بیشتری دانست.

نتیجه بخشی مذاکرات وین مستلزم زمان است
کد خبر: 496752
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ۱۴:۴۴:۲۷

اعتمادآنلاین| نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی معتقد است مذاکرات وین حول توافق هسته‌ای ایران برای به نتیجه رسیدن به زمان بیشتری نیاز دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود یادآور شد اگرچه مذاکره‌کنندگان وین اندکی خسته هستند، اما توان و انرژی آن‌ها برای ادامه مذاکرات تمام نشده است. نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در متن پیام خود آورد بدیهی است که مذاکرات وین برای به نتیجه رسیدن موفقیت آمیز این روند طولانی و نسبتا پیچیده به زمان بیشتری نیاز دارد.

پیشتر نیز اولیانوف اعلام کرد مذاکرات برجام وین در حال پیشرفت است. در چند روز گذشته درباره بحث‌برانگیزترین چالش، یعنی اجرای برنامه، زمان و مسئول آن، به شفافیت دست یافتیم. با این حال بر سر برخی موضوعات دشوار و وقت‌گیر مناقشاتی باقی است.

روز گذشته «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای مدعی شد: «برای احیای توافق هسته‌ای سال 2015 ایران و گروه 1+5، باید منتظر نتیجه انتخابات روز جمعه در این کشور ماند.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مقامات مذاکره کننده کشورمان تاکید کرده‌اند که مذاکرات پیش رو در وین بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران ادامه پیدا می‌کند و فقط جنبه فنی آن اهمیت دارد. تهران تصریح کرده است که مسائل سیاسی داخلی بر مسیر مذاکرات تاثیری نخواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها