کد خبر: 496898
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

فرهاد نفرزاده از شرایط والیبالیست‌های ایران می‌گوید

این تیم برای المپیک 2024 مدعی است

والیبالیست‌های ایران بعد از برد مقابل امریکا در ابتدای هفته چهارم بردی به دست نیاورده‌اند و حالا دیگر امیدی به صعود به مرحله حذفی لیگ ملت‌ها ندارند.

این تیم برای المپیک 2024 مدعی است
کد خبر: 496898
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آخرین باخت ایران پنجشنبه شب مقابل اسلوونی، شگفتی‌ساز این دوره از رقابت‌ها رقم خورد. برای بررسی وضعیت تیم ملی با فرهاد نفرزاده از مربیان لیگ برتر والیبال کشورمان به گفت‌وگو نشستیم . نفرزاده در پاسخ به این سوال که دلیل شکست‌های متوالی تیم ملی بعد از چند پیروزی پیاپی چیست، گفت: «تیم ملی بعد از دو بازی نخست که مقابل ژاپن و روسیه شکست خورد، چند تا بازی را خیلی خوب کار کرد و در این هفته متاسفانه نتایج منجر به شکست تیم ملی شد. این یک مقدار ناشی از این بود که در بازی‌های بعد از صربستان و آلمان آلکنو دیگر دست به ترکیبش نزد.

به گزارش اعتماد، تا پیش از آن دو بازی استفاده از ارنج‌های متفاوت در هر بازی به تیم ملی کمک زیادی کرد. ولی بعد از آن و مخصوصا در سه بازی هفته چهارم یک ارنج تقریبا ثابت استفاده شد. این باعث شد تیم‌های مقابل نحوه و شیوه بازی ما را از قبل شناسایی کنند و هم اینکه بعضی از بازیکنان در پست‌های مختلف توانایی لازم برای انجام رقابت را نداشته باشند و نتوانند آن طور که باید و شاید به تیم کمک کنند.» سرمربی سابق تیم ملی زیر 21 سال و نیروهای مسلح ایران در رابطه با سه شکست ایران در ست پنجم افزود: «در بازی مقابل صربستان در ست پنجم به دلیل دست نزدن به ترکیب و استفاده از همان بازیکنان شروع رقابت باعث شد ست چهارم و مخصوصا پنجم را ببازیم. تعدادی از بازیکنانی که در زمین بودند دیگر توانایی انجام بازی را نداشتند و از نظر جسمانی کم آورده بودند. این اتفاق در بازی مقابل آلمان هم در ست پنجم تکرار شد.

در مقابل استرالیا هم باز همان ترکیب ثابت ما باعث شد این نتیجه رقم بخورد. فکر می‌کنم یک تعداد از بازیکنان ما از نظر جسمانی هنوز در حد و اندازه‌های این مسابقات و بازی در پنج ست نشان نداده‌اند. این هم بیشتر شامل بازیکنانی می‌شود که بیشتر در لیگ ایران بازی نکردند، یعنی لژیونرها.» این کارشناس والیبال با اشاره به جایگاه آلکنو در والیبال دنیا در مورد عملکرد او در تیم ملی گفت: «به نظرم آلکنو یک مربی بسیار خوب است. من به آلکنو نمره قبولی می‌دهم. این مربی ثابت کرده یک مربی بزرگ است و به نیمکت تیم ملی والیبال ایران وزن و اعتبار بخشیده. ایشان حضور بسیار خوبی روی نیمکت ایران دارد. اگر هم در این مسابقات می‌بینیم که عدم نتیجه‌گیری رقم می‌خورد یک موضوع و روند کاملا طبیعی است.

به این دلیل که مدت زمانی که آلکنو تیم را تحویل گرفته چندان طولانی نیست. او چند هفته قبل از این رقابت‌های سنگین به تیم ملی اضافه شده. ایشان با هیچ کدام از این بازیکنان جز سعید معروف در گذشته اصلا کار نکرده. بازی هیچ کدام از بازیکنان را از نزدیک ندیده؛ منهای دو، سه تا بازیکن در لیگ‌های اروپایی که مقابل تیم باشگاهی‌اش به میدان رفتند یا در قالب تیم ملی مقابل تیم ملی روسیه آن زمانی که آلکنو سرمربی آن تیم بود، بازی کردند که آن هم برمی‌گردد به زمان خیلی گذشته. من فکر می‌کنم آلکنو به زمان و فرصت بیشتری نیاز دارد تا بتواند آن شرایطی که دلش می‌خواهد را در تیم ایجاد کند. وگرنه از نظر کاراکتر و شخصیت مربیگری من فکر می‌کنم آلکنو بهترین گزینه برای تیم ملی ایران است.»

نفرزاده تاکید کرد: «ایشان واقعا می‌تواند به تیم کمک کند و بعد از دریافت کامل اطلاعات و شناسایی خوبی که از تیم و عملکرد و بازیکنان در این دوره از رقابت‌ها به دست می‌آورد، مطمئن باشید می‌تواند در فرصتی که باقیمانده برای المپیک تیم بسیار خوبی را روانه آن مسابقات کند. در حال حاضر تعدادی از بازیکنان بر اساس لیستی که از قبل انتخاب شده بودند و در اختیار سرمربی قرار گرفت در اردو حضور دارند. آلکنو قطعا از این بازیکنان به شناخت کامل می‌رسد و قطعا ارنجی را انتخاب خواهد کرد که در مسابقات المپیک بتواند با آنها تیم بهتری بسازد.»

ایشان در پایان شرایط تیم ملی در المپیک پیش‌رو را این‌گونه ارزیابی کرد: «ما یک‌سری واقعیت را باید قبول کنیم. اتفاقی که در تیم ملی ما در حال رقم خوردن است، یعنی بحث جوانگرایی، درست در زمان چند ماه قبل از بازی‌های المپیک پیش آمده. در حالی که همین مساله در همه تیم‌هایی که رقیب ما هستند از پایان المپیک ریو اتفاق افتاده. یعنی آنها چهار سال این روند را دنبال کردند و حالا تیم‌ها ساخته و پرداخته شدند. ما اما در آستانه المپیک با آلکنو در حال جوانگرایی هستیم. این به کار ما قطعا آسیب می‌زند. تیم‌هایی مثل برزیل، لهستان، ایتالیا، روسیه، امریکا و فرانسه فاصله معناداری در حال حاضر با تیم ما پیدا کرده‌اند. ولی مطمئن باشید این انقلابی که در تیم اتفاق افتاده اگر ادامه داشته باشد تیم ما برای المپیک بعدی یکی از تیم‌های خوب مسابقات خواهد بود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها