کد خبر: 496951
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۱۰:۱۶:۱۳
| |

کاخ سفید اخبار مربوط به تعلیق کمک امنیتی به اوکراین را رد کرد

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به گزارشات رسانه‌ای دال بر اینکه دولت آمریکا ارسال تسلیحات به کی‌یف به ارزش 100 میلیون دلار را به حالت تعلیق درآورده است، تاکید کرد، دولت واشنگتن هرگز تصمیم به توقف کمک امنیتی به اوکراین نگرفته است.

کاخ سفید اخبار مربوط به تعلیق کمک امنیتی به اوکراین را رد کرد
کد خبر: 496951
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۱۰:۱۶:۱۳

اعتمادآنلاین| جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: این ایده که ما کمک امنیتی به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده‌ایم، کاملا مهمل و پوچ است. ما درست هفته گذشته در آستانه اجلاس آمریکا-روسیه یک بسته کمک امنیتی 150 میلیون دلاری شامل کمک‌های کشنده و مرگبار را فراهم کردیم. ما در حال حاضر کل مقدار اختصاص یافته توسط کنگره را از طریق ابتکارعمل کمک امنیتی اوکراین تامین کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود: دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا حتی بودجه‌های احتمالی را در صورت تهاجم آتی روسیه به اوکراین در نظر گرفته است.

پایگاه پولیتیکو اوایل روز جمعه به نقل از سه منبع ناشناس گزارش داد که همزمان با کاهش تنش‌ها با روسیه، آمریکا انتقال تسلیحات به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده است.

براساس این گزارش، در بهار سال جاری میلادی همزمان با افزایش نگرانی‌های آمریکا نسبت به مانورهای گسترده روسیه در نزدیکی اوکراین و در شبه‌جزیره کریمه، به شورای امنیت ملی آمریکا دستور داده شد تا این بسته کمک‌های امنیتی را تنظیم کند.

آمریکا از سال 2014 میلادی متعهد بیش از 2.5 میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین از جمله تسلیحات کشنده شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها