واکسن‌های ارسالی اسرائیل تاریخ گذشته از آب درآمد!/ فلسطین توافق تبادل واکسن را لغو می‌کند

پس از اینکه وزارت بهداشت فلسطین واکسن‌های دریافتی از رژیم صهیونیستی را مطابق با استانداردهای مورد نظر تشخیص نداد، تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، توافقنامه تبادل واکسن فایزر با این رژیم را لغو می‌کند.

واکسن‌های ارسالی اسرائیل تاریخ گذشته از آب درآمد!/ فلسطین توافق تبادل واکسن را لغو می‌کند
کد خبر: 496969
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۱۰:۴۴:۰۷

اعتمادآنلاین| ابراهیم ملحم، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت، محمد اشتیه، نخست وزیر وابسته به این تشکیلات می الکیله، وزیر بهداشت فلسطین را مکلف کرده، توافقنامه تبادل واکسن فایزر با رژیم صهیونیستی در ازای دریافت واکسن از این رژیم را لغو و واکسن‌ها را به این رژیم پس بفرستد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، وی در نشست مشترک با وزیر بهداشت گفت، پس از اینکه 90 هزار واکسن فایزری که فلسطین اخیرا از رژیم صهیونیستی دریافت کرده در وزارت بهداشت توسط کادر فنی بررسی و مشخص شد که با استانداردهای ذکر شده در توافقنامه مطابقت ندارد، آشتیه به الکیله دستور داد این توافقنامه را لغو و واکسن‌هایی که از تل‌آویو دریافت شده را پس دهد.

ملحم افزود، نخست وزیر تاکید کرده که تشکیلات خودگردان واکسن هایی که به گفته سخنگوی دولت رژیم صهیونیستی تاریخ انقضاء آنها رو به اتمام است، نمی‌پذیرد.

از سوی دیگر وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد، خبر واکسن‌هایی که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی منتشر کرده دقیق نیست.

این وزارتخانه اعلام کرد، نوع خبر منتشر شده وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توییتر در مورد دادن واکسن به تشکیلات خودگردان فلسطین دقیق نیست. در واقع داستان از این قرار است که با پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی و با مداخله مستقیم این سازمان توافقی حاصل شد مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی یک میلیون دوز واکسن فایزر آماده که در حال حاضر نیازی به آنها ندارد و تاریخ انقضاء آنها هم رو به اتمام است، به فلسطین تحویل دهد و در مقابل یک میلیون واکسنی که تشکیلات خودگردان از شرکت فایزر خریداری کرده و هزینه اش را هم پرداخت کرده اما زمان دریافتش مشخص نیست را بردارد.

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد، این خبر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی چنین تصوری را ایجاد می کند که این رژیم به فلسطین هدیه می‌کند در حالی که این دروغ است. در واقع تل‌آویو واکسن‌هایی که به زودی تاریخ مصرفشان تمام می‌شود، به فلسطین می‌دهد و در مقابل واکسن هایی که شرکت فایزر قرار است به فلسطین تحویل دهد را می‌گیرد.

این وزارتخانه اعلام کرد، رژیم صهیونیستی چیزی نمی‌بخشد و خدماتی ارائه نمی‌دهد بلکه به فکر منافع خودش است و فلسطین هم برای منافع خود تلاش می‌کند.

وزارت خارجه فلسطین در پایان اعلام کرد، خبری که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی منتشر کرده تصور اشتباهی را ایجاد می کند که باید تصحیح شود تا هیچ خواننده‌ای در تله تبلیغات گمراه کننده این رژیم نیفتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها