افزایش فشارها بر بایدن؛ برکناری کامالا هریس از سزار مرزی

24 نفر از اعضای حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای خطاب به جو بایدن رئیس جمهوری این کشور از وی خواستند کامالا هریس را از پست خود به عنوان مسئول و هماهنگ کننده امور مرزی موسوم به سزار مرزی کنار بگذارد.

افزایش فشارها بر بایدن؛ برکناری کامالا هریس از سزار مرزی
کد خبر: 496974
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۱۰:۵۵:۳۳

اعتمادآنلاین| هفته نامه نیوزویک در گزارشی در این زمینه نوشت: در این نامه جمهوریخواهان درباره انتصاب هریس در این پست برای حل وضعیت کنونی که از نظر آنها بحران مرزی در مرزهای جنوبی کشور است، بشدت ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش ایرنا، انتقاد جمهوریخواهان از نحوه مدیریت و کنترل ورود مهاجران غیرقانونی از مرز جنوبی آمریکا است. آنها می گویند هریس از زمان انتصابش به این پست هرگز از مرزهای جنوبی بازدید نکرده است.

در این نامه به آمار تازه «گمرک و حفاظت مرزی» (CBP) اشاره شده که بیان می کند 108 هزار و 34 نفر در مه 2021 وارد مرز آمریکا و مکزیک شده اند که در مقایسه با ورود تنها 23 هزار و 237 نفر در مدت مشابه سال گذشته افزایشی 675 درصدی را نشان می دهد.

در نامه جمهوریخواهان آمده است: این آمار شامل کسانی که توانسته اند از دست ماموران فرار کنند یا یواشکی وارد مرزها شده اند نمی شود. مقامات اداره گمرک و حفاظت مرزی تخمین می زنند روزانه حدود 1000 نفر از این طریق وارد مرز کشور شوند. در سال مالی 2020 این رقم روزانه کمتر از 200 نفر بود.

این نامه می افزاید: با وجود این که کشور در بحران مرزی بسر می برد که در دو دهه بی سابقه بوده است هریس به عنوان معاون بایدن تمایل کافی به توجه به این بحران نداشته است. با وجود گذشتن 85 روز از تصدی هریس به این پست به منظور حل بحران کنونی، او حتی با مقامات گشت مرزی و اداره مهاجرت و گمرک و نیز مقام های پلیس محلی دیداری نداشته است.

آنها همچنین ادعای هریس را درباره تلاش برای کنترل مهاجرت غیرقانونی با بررسی «دلایل ریشه ای» مهاجرت مورد انتقاد قرار داده اند. هریس در دیدار اخیر خود از گواتمالا به این نکته اشاره کرد.

اوضاع در مرزهای آمریکا و مکزیک به هدف اصلی انتقادهای جمهوریخواهان تبدیل شده زیرا مهاجرت غیرقانونی از طریق این مرز همچنان ادامه دارد.

بایدن از زمان روی کار آمدنش تعدادی از قوانین دولت سختگیرانه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سلفش را در زمینه «تحمل صفر» در قبال مهاجران غیرقانونی و نیز ساخت دیوار بین مکزیک و آمریکا را لغو کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها