کد خبر: 496989
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۱۱:۰۹:۵۹
| |

سازمان ملل هشدار داد:

قحطی 41 میلیون نفر را در جهان تهدید می کند

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل هشدار داد، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، شمار افرادی که در آستانه قحطی هستند، از 34 میلیون نفر به 41 میلیون نفر افزایش یافته است.

قحطی 41 میلیون نفر را در جهان تهدید می کند
کد خبر: 496989
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۱۱:۰۹:۵۹

اعتمادآنلاین| سخنگوی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: خطر گرسنگی و قحطی در اثر جنگ و درگیری، رکود اقتصادی ناشی از بحران شیوع کرونا و پیامدهای تغییرات آب و هوایی، میلیون ها نفر در جهان را تهدید می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای رسمی سازمان ملل، این تارنمای خبری افزود: 584 هزار نفر در اتیوپی، ماداگاسکار، سودان جنوبی و یمن در سال جاری میلادی با قحطی مواجه خواهند شد، همچنین شرایط در نیجریه و بورکینافاسو نیز نگران کننده و فاجعه بار گزارش شده است.

این آژانس سازمان ملل متحد که مقر آن در رم قرار دارد، هشدار داد که جهان دیگر به سمت گرسنگی صفر حرکت نمی کند؛ چرا که پیشرفت های حاصل شده متوقف و یا معکوس شده اند.

به نوشته تارنمای خبری سازمان ملل، براساس برآوردهای برنامه جهانی غذا، بیش از 270 میلیون نفر در جهان در سال میلادی جاری احتمال دارد در معرض ناامنی غذایی حاد قرار گیرند.

سخنگوی برنامه جهانی غذا با ابراز نگرانی از اقشار آسیب پذیر در جهان گفت: اوضاع در سال میلادی جاری (2021) وخیم تر می شود؛ چراکه قیمت مواد غذایی در سراسر جهان همچنان در حال افزایش است.

برنامه جهانی غذا اعلام کرد، برای جلوگیری از قحطی و تأمین نیازهای غذایی افراد در معرض خطر، به 5 میلیارد دلار نیاز فوری دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها