کار تیم ملی فوق العاده بود اما صعود از مرحله مقدماتی حماسه نیست

پیشکسوت فوتبال گفت: با اینکه کار تیم ملی ایران در بحرین فوق العاده بود، اما سطح توقع ما از فوتبال ملی خیلی بالاتر از این است که صعود از گروه را حماسه بدانیم.

کار تیم ملی فوق العاده بود اما صعود از مرحله مقدماتی حماسه نیست
کد خبر: 497029
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۱۲:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سید فراز فاطمی اظهار داشت: با توجه به شرایطی که قبل از شروع تورنمنت بحرین بر فضای فوتبال و تیم ملی حاکم بود، شرایط برای صعود بسیار سخت و دشوار بود که با عملکرد فوق‌العاده ملی پوشان این کار سخت در نهایت انجام شد. این تیم ملی را به شخصه یکی از بهترین تیم‌های ملی دیدم که چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ اخلاقی، مملو از بازیکنان بزرگ است. از کادر فنی و مدیریتی تا بازیکنان و کادرهای تدارکات، پزشکی و رسانه‌ای همه عالی بودند.

به گزارش مهر، وی اضافه کرد: البته نباید از نقش مدیریت هم به راحتی عبور کرد و آقای عزیزی خادم هم در این زمینه عملکرد خوبی داشت. او خودش همراه تیم ملی بود و همه مسائل را شخصاً رتق و فتق می‌کرد.

ملی پوش سابق فوتبال تصریح کرد: لیاقت و ظرفیت این تیم خیلی بیشتر از این بود که بخواهیم با صعود از مرحله مقدماتی شادی کنیم و این اتفاق را یک حماسه برای فوتبال ایران بدانیم. این تیم ملی لیاقت و توانایی آن را دارد که حتی از گروه مقدماتی در جام جهانی صعود کند و نباید سطح توقع از فوتبال ایران و تیم ملی را در حد صعود از مرحله مقدماتی پایین آورد.

سرپرست تیم ملی فوتبال جوانان ایران بیان داشت: حالا که خوشبختانه از این مرحله صعود کردیم و شرایط گل و بلبلی است، می‌توان به نقاط ضعف هم اشاره کرد تا برای مرحله گروهی برطرف شود. چون در مرحله بعدی دیگر با تیم‌هایی مثل هنگ کنگ و کامبوج و بحرین بازی نمی‌کنیم. حریفان سرسخت‌تری مثل کره، عربستان، استرالیا و… انتظار ما را می‌کشند.

فاطمی بیان داشت: یکی از نقاط ضعفی که در این بازی‌ها به چشم آمد، فقدان یک هافبک بازی ساز شش دانگ مثل مجتبی جباری یا محرم نوید کیا بود. البته در این میان برخی بازیکنان مثل قدوس و جهانبخش سعی کردند تا حدودی این وظیفه را برعهده بگیرند. اما تیم ملی به یک هافبک با این خصوصیات نیاز دارد.

فاطمی که از پیشکسوتان تیم استقلال در خصوص آخرین شرایط این تیم بیان داشت: باشگاه استقلال در سالهای اخیر بابت نبود ثبات مدیریتی صدمه زیادی خورده است. نه هیات مدیره این باشگاه ثبات داشته، نه در پست مدیرعاملی و نه حتی نیمکت این تیم از ثبات برخوردار بوده است.

مهاجم پیشین آبی پوشان گفت: امیدوارم در دولت بعدی اتفاقت خوبی برای استقلال بیفتد و با تغییراتی که در ارکان مدیریتی این باشگاه که از وزارت ورزش آغاز می‌شود صورت گیرد، شرایط این تیم به کلی دگرگون شود. بعد از تغییرات کلان مدیریتی، این باشگاه باید دارای یک تیم مدیریتی قوی شود و با تزریق ثبات به آن شرایط آن را بهبود بخشید.

وی افزود: وقتی بازیکنان استوری های انتقادی می‌گذارند، یعنی وضعیت آنقدر حاد شده که آنها نارضایتی شان علنی و آشکار می‌کنند. الان وضعیت در استقلال به گونه‌ای است که کادر فنی و بازیکن به جای آنکه به فکر مسائل فنی باشند، به فکر کمبودها هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها