کد خبر: 497081
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

حسن روشن، پیشکسوت فوتبال ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دلالان دنبال بازگشت کی‌روش به تیم ملی هستند/ انتخاب کی‌روش یعنی بازگشت به عقب/ کی‌روش مربی تیم ملی شود دیگر بازی‌های ملی را تماشا نمی‌کنم

حسن روشن انتخاب کی‌روش را بازگشت به عقب قلمداد کرد و گفت: انتخاب کی‌روش یعنی بازگشت به عقب و اگر رئیس فدراسیون فوتبال چنین تصمیمی بگیرد، اشتباه بزرگی مرتکب شده و باید به این تصمیم خندید.

دلالان دنبال بازگشت کی‌روش به تیم ملی هستند/ انتخاب کی‌روش یعنی بازگشت به عقب/ کی‌روش مربی تیم ملی شود دیگر بازی‌های ملی را تماشا نمی‌کنم
کد خبر: 497081
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از صعود تیم ملی به مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر، حواشی تیم ملی نیز دوباره آغاز شد. شایعه مذاکره فدراسیون با مربیانی چون کی‌روش و برانکو باعث ناراحتی اسکوچیچ شد. هرچند فدراسیون مذاکره با این مربیان را تکذیب کرده، اما خیلی از کارشناسان اعتقاد دارند که مدیران فوتبال ایران مذاکره با کی‌روش را در دستور کارشان قرار داده‌اند و امیدوارند که این مربی را دوباره به ایران بازگردانند.

کی‌روش که بعد از پایان جام ملت‌های آسیا در سال 2019 از هدایت تیم ملی کنار گذاشته شده بود مدت کوتاهی هدایت تیم ملی کلمبیا را بر عهده داشت، اما بعد از کسب نتایج ضعیف از مربیگری در این تیم کنار کذاشته شد. البته فدراسیون عراق هم در حال مذاکره با این مربی پرتغالی است، اما احتمال حضور او در ایران بیشتر است. البته بازگشت کی‌روش به ایران مخالفانی نیز دارد. افرادی که انتخاب دوباره او را بازگشت به گذشته می‌دانند و معتقدند فدراسیون فوتبال و در رأس آنها شهاب‌الدین عزیزی‌خادم باید نگاهی رو به جلو داشته باشند و به دنبال مربیانی بهتر از کی‌روش بروند.

حسن روشن، پیشکسوت فوتبال ایران و باشگاه استقلال، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین انتخاب دوباره کی‌روش را اشتباه می‌داند و از مدیران فوتبال ایران می‌خواهد دنبال مربیانی بروند که زیرساخت‌های فوتبال ایران را تغییر دهند.

این پیشکسوت فوتبال ایران درباره شایعه مذاکره فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش و بازگشت دوباره او به تیم ملی گفت: انتخاب دوباره کی‌روش بازگشت به عقب است. کی‌روش هشت سال مربی تیم ملی بود اما هیچ کاری برای فوتبال ایران انجام نداد. حشمت مهاجرانی در دوره‌ای که تنها یک تیم از بین 2 قاره به جام جهانی صعود می‌کرد ایران را به جام جهانی برد و تیم ملی را قهرمان آسیا کرد. کی‌روش اما در این هشت سال فقط توانست ایران را به جام جهانی ببرد. اگر این دستاورد به حساب می‌آید، باید بگویم که ایران با برانکو و والدیر ویرا نیز به جام جهانی رفته است.

روشن در ادامه گفت: حشمت مهاجرانی سه تیم ملی در اختیار داشت و در غیاب یک بازیکن چیزی در تیم ملی تغییر نمی‌کرد، اما کی‌روش چه‌کار برای تیم ملی کرد؟ او اصلاً نتوانست تیم ملی را از نظر بازیکن بیمه کند. کی‌روش بعد از ایران راهی کلمبیا شد اما پس از مدت کوتاهی از مربیگری این تیم کنار گذاشته شد. فدراسیون فوتبال این کشور خیلی زود متوجه شد که کی‌روش کاری برای فوتبال این کشور انجام نداده است. در ایران اما دلالان باعث شدند او مدت زیادی مربی تیم ملی بماند.

حسن روشن در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون فوتبال دنبال مذاکره با مربیانی چون کی‌روش و برانکو است گفت: مذاکره با برانکو و کی‌روش بازگشت به گذشته است. فوتبال ایران بسیار بزرگ است و فدراسیون هم باید دنبال یک مربی بزرگ و بادانش باشد. امروز بازی‌های یورو در حال انجام است و فدراسیون باید بعد از این مسابقات به دنبال یک مربی بادانش و بزرگ برود. مربیانی که بعد از این مسابقات آزاد می‌شوند می‌توانند به ایران بیایند و زیرساخت‌های فوتبال در ایران را متحول کنند. فوتبال ایران در دهه 70 میلادی قهرمان آسیا بود و دلیل اصلی این اتفاق هم تلاش‌های مربیان بزرگی چون اوفارل و رایکوف بود. آنها زیرساخت‌های فوتبال ایران را تغییر دادند و همین موضوع باعث پیشرفت فوتبال ایران در آسیا شد. در زمان کی‌روش فوتبال ایران در صدر رنکینگ فیفا بود، اما به غیر از صعود به جام جهانی هیچ دستاوردی نداشت. فوتبال ایران فقط در رنکینگ فیفا اول بود اما این ژاپن و قطر بودند که قهرمانی در آسیا را جشن می‌گرفتند.

روشن درباره ادامه حضور دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران نیز گفت: باید قبول کنیم که اسکوچیچ در حد و اندازه‌های تیم ملی فوتبال ایران نیست، اما یک نکته مثبت دارد و آن این است که تیم ملی در دوره مربیگری او آرامش خوبی داشت. این آرامش کمک کرد تا تیم ملی در مسابقات مقدماتی جهام جهانی نتایج خوبی کسب کند. قبل از آغاز این مسابقات به خود اسکوچیچ و مربیان تیم ملی نیز گفتم که می‌توانند موفق باشند در صورتی که تیم ملی آرامش داشته باشد. در نهایت هم دیدیم که این اتفاق رخ داد.

او توضیح داد: اسکوچیچ یک کار بزرگ انجام داد و آن هم استفاده از وحید هاشمیان و کریم باقری در تیم ملی بود. هر 2 این مربیان از بزرگان فوتبال ایران بودند و همین هم باعث تزریق آرامش به تیم ملی شد. متاسفانه در زمان کی‌روش بزرگان فوتبال ایران جایی در تیم ملی نداشتند. افرادی چون علی کریمی و فرهاد مجیدی هم نتوانستند به کارشان در تیم ملی ادامه دهند و خیلی زود از تیم ملی جدا شدند.

روشن انتخاب کی‌روش را بازگشت به عقب قلمداد کرد و گفت: انتخاب کی‌روش یعنی بازگشت به عقب و اگر رئیس فدراسیون فوتبال چنین تصمیمی بگیرد اشتباه بزرگی مرتکب شده و باید به این تصمیم خندید. متاسفانه دلالان تنها افرادی هستند که موافق بازگشت کی‌روش هستند و این اصلاً خوب نیست. اگر کی‌روش دوباره به تیم ملی برگردد، من دیگر بازی‌های تیم ملی را تماشا نمی‌کنم.

روشن در پایان گفت: فوتبال ایران وقتی درست می‌شود که ما به تیم‌های پایه توجه کنیم. هر وقت به تیم‌های پایه توجه کردیم نتیجه هم می‌گیریم، اما با نادیده گرفتن تیم‌های پایه آینده فوتبال ایران را نیز به خطر می‌اندازیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها