۲ ماهه نخست ۱۴۰۰؛

50 هزار تن کاتد مس در کشور تولید شد

بررسی آمار عملکرد شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی حاکی است تولید مس کاتد در 2 ماهه نخست امسال به حدود 50 هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش 16 درصدی نشان می‌دهد.

50 هزار تن کاتد مس در کشور تولید شد
کد خبر: 497128
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۱۵:۱۴:۴۲

اعتمادآنلاین| برپایه آمارهای یاد شده، 25 هزار و 373 تن از مجموع کاتد مس تولیدی مربوط به عملکرد اردیبهشت‌ماه شرکت‌هاست که در هم‌سنجی با اردیبهشت 99 رشد یک درصدی ثبت کرد. این در حالی است که در 2 ماه ابتدایی امسال، 49 هزار و 989 تن کاتد مس در کشور تولید شده است.

گزارش ایرنا، کاتدهای مس به عنوان مواد خام اولیه برای تولید محصولاتی با مس که خلوص بالا دارند و برای آلیاژ مس استفاده می­‌شود. از کاتدهای مسی برای ساخت آلیاژهایی مانند برنج، برنز و فولاد آلیاژی استفاده می‌شود و علاوه بر اینکه در صنایع سیم، کابل و ترانسفورماتور کاربرد وسیعی دارد، در حمل و نقل، وسایل برقی و ماشین‌آلات، تجهیزات دفاعی و ساخت و ساز به مصرف می‌رسد.

رشد یک درصدی تولید آند مس

آمارهای مورد بررسی در مدت 2 ماهه امسال حاکی از تولید 62 هزار و 325 تن مس آند است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک درصد افزایش بازدهی داشته است.

مس آند تولیدی در اردیبهشت‌ماه به رقم 33 هزار و 286 تن رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال 99 افزایش هشت درصدی نشان می‌دهد.

تولید 214 هزارتن کنسانتره مس

عملکرد واحدها در 2 ماهه امسال همچنین حاکی از تولید 214 هزار و 854 تن کاتد مس است که نسبت به مدت مشابه سال 99 رشد سه درصدی نشان می‌دهد.

همچنین اردیبهشت‌ماه امسال میزان کنسانتره مس تولیدی رقم 106 هزار و 487 تن را نشان می‌دهد که در مقایسه با ماه مشابه پارسال بدون تغییر بود.

پیشتر مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران با اعلام سرمایه‌گذاری چهار میلیارد دلاری در حوزه توسعه صنعت مس کشور، گفت: جریان توسعه در صنعت مس ایران متناسب با تغییر و تحولات در حوزه انرژی و افزایش سهم فلز استراتژیک مس در انرژی و صنایع پاک جهان است.

«اردشیر سعدمحمدی» با اشاره به رشد 2 برابری تولید کنستانتره مس طی چهار سال آینده، افزود: در چهار سال آینده 300 هزار تن به ظرفیت مس کاتدی کشور افزوده خواهد شد.

مجموع معادن مس در کشور 225 معدن است که 148 فقره آن فعال بوده و 100 میلیون تن ظرفیت استخراج در سال دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها