کد خبر: 497258
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۰۹:۵۱:۰۰
| |

تبریک رهبران آمریکای لاتین به رئیسی

رهبران کشورهای آمریکای لاتین از جمله روسای جمهوری ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه در کنار سایر مقامات جهانی، پیروزی سید ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جمهوری منتخب ایران به ایشان و ملت ایران تبریک گفتند.

تبریک رهبران آمریکای لاتین به رئیسی
کد خبر: 497258
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۰۹:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| تارنمای رسمی معاونت ریاست جمهوری ونزوئلا و رسانه های آمریکای لاتین مانند خبرگزاری کوبا ضمن بازتاب خبر پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 ایران، پیام های تبریک دوستانه سران را انعکاس دادند.

به گزارش ایرنا،«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا با ارسال پیام هایی به ملت ایران و «سید ابراهیم رئیسی» به عنوان رئیس جمهوری منتخب ایران تبریک گفت.

رئیس جمهوری ونزوئلا در صفحه توئیتر خود نوشت: به برادران خود در جمهوری اسلامی ایران به دلیل پیشبرد بی عیب و نقص و دموکراتیک روند انتخابات 28 خرداد که در آن جناب آقای سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهوری جدید ملت ایران انتخاب شد تبریک می گویم. با اتحاد، به تلاش خود برای صلح و تقویت همکاری و روابط برادرانه دو کشور ادامه خواهیم داد.

«خورخه ارئاسا» وزیر امور خارجه نیز با انعکاس پیام تبریک رئیس جمهوری ونزوئلا در صفحه توئیتر وزارت امور خارجه این کشور، بیانیه ای نیز در راستای حمایت از دولت و ملت ایران در ادامه درج کرد.

معاونت ریاست جمهوری ونزوئلا نیز ضمن بازتاب مراتب تبریک و تهنیت رئیس جمهوری این کشور، نوشت: همانطور که رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد، با اعلام حمایت بی قید و شرط از سید ابراهیم رئیسی و ملت انقلابی ایران،هرچه بیشتر در جهت تعمیق اتحاد میان دو کشور برای مبارزه در راه عدالت اجتماعی تلاش خواهیم کرد.

به نوشته خبرگزاری کوبا، «میگل دیاز کانل» رئیس جمهوری کوبا نیز با ارسال پیام های گرم تبریک آمیز به رئیس دولت منتخب ایران از طریق صفحه رسمی توئیتر خود، برای سید ابراهیم رئیسی درجهت اقتدار جمهوری اسلامی ایران و انجام وظایف خود آرزوی موفقیت کرد.

مقامات ارشد دولت نیکاراگوئه نیز به مناسبت انتخاب سید ابراهیم رئیسی در انتخابات روزجمعه 28 خرداد پیام های تبریک به وی ارسال کردند.

در پیام امضا شده از سوی «دانیل اورتگا» رئیس جمهوری نیکاراگوئه و معاون وی «روساریو موریو» آمده است: از طرف مردم و دولت آشتی و وحدت ملی جمهوری نیکاراگوئه و از طرف خود، عمیق ترین مراتب تبریک را به مناسبت پیروزی در انتخابات ابراز می داریم.

پیش تر مقامات سایر کشورهای جهان از جمله روسیه، ارمنستان، عراق، کویت، لبنان و ... نیز با ارسال پیام هایی این پیروزی را به رئیس جمهوری منتخب ایران تبریک گفتند.

ارسال پیام های تبریک رهبران، مقامات، شخصیت‌ها و تشکل‌های سیاسی کشورهای مختلف به مناسبت پیروزی آیت الله رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها