کد خبر: 497286
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۰:۴۱:۱۵
| |

ژاپن در فکر لغو برنامه خرید موشک‌های ضد ناو آمریکایی

مقام‌های دولتی ژاپن اعلام کردند، این کشور در حال بررسی لغو برنامه خرید موشک‌های دوربرد آمریکایی ضد ناو با قابلیت حمل بر روی جنگنده های اف-15 نیروهای نظامی این کشور است.

ژاپن در فکر لغو برنامه خرید موشک‌های ضد ناو آمریکایی
کد خبر: 497286
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۰:۴۱:۱۵

اعتمادآنلاین| به گفته مقام‌های دفاعی ژاپن این برنامه در تغییر سیاست خرید موشک‌های ضد ناو به دلیل افزایش قیمت‌ها صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری کیودو، خرید موشک‌های ضد ناو ساخت شرکت آمریکایی تسلیحات سازی لاکهید مارتین با هدف توانمندسازی نیروی دفاعی ژاپن برای مقابله با تهدیدهای دشمن بود.

وزارت دفاع ژاپن در بحبوحه افزایش اقدامات چین در اطراف قلمروهای ژاپن گفته بود که این موشک‌های ضد ناو که برد 900 کیلومتری دارند برای تقویت ظرفیت‌های دفاعی ژاپن در اطراف جزایر نانسه‌یی لازم هستند.

مقام‌های دفاعی ژاپن همچنین گفتند، با توجه به تغییر این سیاستگذاری دولت اکنون باید درباره کاهش تعداد 70 فروند جنگنده اف-15 برای یگان نیروی هوایی خود که قصد ارتقای آن را داشت، برنامه ریزی کند.

نیروی هوایی ژاپن حدود 200 جنگنده اف-15 دارد و موشک‌های ضد ناو LRASM یکی از دو مورد موشک کروز آمریکایی است که قرار بود به جنگنده‌های مذکور متصل شود.

یک موشک دیگر هوا به سطح لاکهید مارتین هم JASSM نام دارد که می‌توان آن را روی جنگنده نصب کرد.

دولت توکیو با صرف نظر از خرید، تخمین زده است که ده‌ها میلیارد ین صرفه جویی خواهد کرد. در بودجه سال مالی 2021، دولت ژاپن هزینه‌هایی را برای ارتقای این جنگنده‌ها در نظر نگرفت چون بر این باور است که باید برای کاهش قیمت‌ها با طرف آمریکایی وارد گفتگو شد و این امر، در اولویت است.

برای ارتقای یگان نیروی هوایی ژاپن به منظور حمل موشک ضد ناو LRASM، هزینه اولیه اعلام شده از سوی آمریکا از 80 میلیارد ین به 240 میلیارد ین افزایش یافت که بخشی از آن به دلیل تامین قطعات الکتریکی مورد نیازی می‌شود که دیگر در دسترس نیست و دچار کمبود شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها