کد خبر: 497324
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۱:۳۵:۱۸
| |

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل بین‌الملل:

سفر ظریف به ترکیه مسیر خوبی برای صلح در سوریه ایجاد می‌کند

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: سفر ظریف به ترکیه می‌تواند بخشی از مشکلاتی که در سوریه وجود دارد و مقابله با تروریست و گروه‌های داعشی اثر گذار باشد و مسیر خوبی را برای صلح و آرامش در سوریه را ایجاد کند.

سفر ظریف به ترکیه مسیر خوبی برای صلح در سوریه ایجاد می‌کند
کد خبر: 497324
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۱:۳۵:۱۸

اعتمادآنلاین| حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل بین الملل درباره سفر وزیر خارجه کشورمان به ترکیه، گفت: یکی از نکات مهمی که اکنون در منطقه وجود دارد، نقش ایران در بحث تغییر قانون اساسی در سوریه است، بعد از پیروزی آقای بشار اسد به عنوان رئیس جمهور جدید سوریه، نظارت بر آتش بس در سوریه و خروج نیروهای ترکیه و آمریکا از مرزهای سوریه یکی از بحث‌های جدی در منطقه است که ایران با توجه به نقشی که در مسائل منطقه ای و سوریه دارد، اجلاس‌ها با یک نوع همراهی، همکاری کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق و سفر مهمی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: سفر ظریف به ترکیه می‌تواند بخشی از مشکلاتی که در سوریه وجود دارد و مقابله با تروریست و گروه‌های داعشی اثر گذار باشد و مسیر خوبی را برای صلح و آرامش در سوریه را ایجاد کند.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا، به ترکیه سفر کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در این اجلاس پیرامون دکترین همسایگی جمهوری اسلامی ایران سخنرانی و سیاست‌های کشورمان در این خصوص را تشریح کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه این اجلاس با تعدادی از مقامات عالیرتبه و وزرای امور خارجه شرکت کننده دیدار و گفتگو کرد. براساس این گزارش مجمع دیپلماسی آنتالیا جمعه 28 خرداد با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه افتتاح شد.

این نشست با حضور مقامات عالی رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، روسای سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای و دیپلمات‌های برجسته برگزار می‌شود. فرصت‌های جدید صلح و همکاری در قفقاز جنوبی، تقویت همبستگی‌های منطقه ای، همکاری‌های منطقه‌ای در آسیا، ارتباط با آفریقا، مسائل خاورمیانه و خلیج فارس، روابط فرا آتلانتیکی، پناه جویان و مهاجران، دیپلماسی اقتصادی و تجارت، ارتباطات و اخبار جعلی در دنیای مجازی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در اجلاس امسال مجمع دیپلماسی آنتالیا مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها