فرانسوی‌ها با حضور در انتخابات منطقه‌ای، آماده انتخابات ریاست جمهوری‌ می‌شوند

انتخابات منطقه‌ای در فرانسه در حالی امروز (یکشنبه) برگزا می‌شود که مردم خودشان را برای انتخابات ریاست جمهوری 2022 آماده می‌کنند و در این میان، حزب راست افراطی لوپن با همان شعارهای قدیمی مقابله با مهاجران، در میدان است.

فرانسوی‌ها با حضور در انتخابات منطقه‌ای، آماده انتخابات ریاست جمهوری‌ می‌شوند
کد خبر: 497327
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۱:۳۹:۵۷

اعتمادآنلاین| حزب میانه روی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به نظر ضعیف عمل کرده و فاقد پایگاه سیاسی قدرتمند محلی است و از نارضایتی مردمی بابت رسیدگی‌اش به کرونا در عذاب است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، میزان مشارکت در دور نخست این انتخابات محلی احتمالا با کاهشی بی سابقه همراه باشد. آنهایی که به حوزه‌های رای گیری آمده‌اند باید ماسک داشته باشند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و خودکار شخصی داشته باشند.

انتخابات محلی برای شورای رهبری 13 منطقه فرانسه از بریتانی تا بورگاندی و ریویرای فرانسه بر روی مسائلی چون حمل و نقل، مدارس و زیرساخت‌ها تمرکز دارد. اما سیاستمداران پیشرو از آنها به عنوان سکویی برای آزمودن ایده‌ها و جلب نظر حامیان پیش از انتخابات ریاست جمهوری آوریل 2022 استفاده می‌کنند. مارین لوپن و ماکرون به نظر در این رقابت انتخاباتی با هم مقابله می‌کنند و رو در روی یکدیگر هستند.

احزابی که بیش از 10 درصد آرا را در دور نخست انتخابات محلی امروز کسب کنند در دور دوم که 27 ژوئن است، شرکت خواهند کرد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حزب راست گرای افراطی "حرکت ملی فرانسه" به رهبری لوپن شاید کنترل یکی یا حتی چند منطقه را به دست بگیرد که می‌تواند یک ترقی بزرگ برای تلاش‌های یک دهه‌ای او برای مشروعیت بخشیدن به حزبی باشد که مدت‌هاست ضد دموکراتیک و ضد یهود است. مساله بزرگ برای دور دوم این انتخابات محلی این است که آیا رای دهندگان فرانسوی برای بیرون کردن این حزب از قدرت همانند سابق دست به یکی می‌شوند یا نه.

حزب قدیمی محافظه کار جمهوری خواهان هم به نظر می‌رسد که کنترل چند منطقه از هفت منطقه را که اکنون در دست دارد، به اختیار بگیرد که شامل تمامی پاریس می‌شود.

در میان قوی‌ترین کاندیداهای حزب جبهه ملی فرانسه می‌توان به "تیری ماریانی" اشاره کرد که برای رهبری منطقه‌ای تلاش می‌کند که شامل "پروانس"، "ریویرا فرانسه" و بخشی از آلپ می‌شود.

حرکت ملی فرانسه در انتخابات محلی سال‌های گذشته دستاوردهای زیادی داشته و مساله امنیت را در اولویت خود قرار داده است. کاندیداهای آن حامی اتحادیه‌های پلیس هستند که می‌گویند با افزایش خشونت روبرو هستند و خواستار محکومیت‌های شدیدتر و سخت زندان و مهلت قانونی برای مهاجران شده‌اند.

حزب سبزهای فرانسه نیز که در انتخابات اخیر پیشرفت خوبی داشته، امیدوار است که بتواند در این انتخابات دستاوردی کسب کند درحالیکه حزب سوسیالیست احتمالا بار دیگر عرصه را می‌بازد.

حزب جوان و تازه کار ماکرون نیز به دلیل عملکرد نامناسب وی در رسیدگی به وضعیت کرونا جایگاه متزلزلی دارد و در آخرین انتخابات محلی سال 2015 اصلا حضور نداشت.

برگزاری انتخابات محلی به دلیل افزایش و رشد ویروس کرونا به تاخیر افتاده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها