هماهنگی امنیتی مشترک دولت عراق و اقلیم برای مقابله با تحرکات ترکیه

یکی از نمایندگان پارلمان عراق به سیاست آنکارا در ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان عراقی در شمال این کشور اشاره کرد و هدف آنرا چنگ انداختن بر اراضی عراق دانست.

هماهنگی امنیتی مشترک دولت عراق و اقلیم برای مقابله با تحرکات ترکیه
کد خبر: 497374
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۲:۵۷:۲۸

اعتمادآنلاین| «محمد الشبکی» نماینده وابسته به فراکسیون بدر از دولت خواست که درباره تحرکات ترکیه در عمق اراضی عراق توضیح دهد.

به گزارش تسنیم به نقل از المعلومه، وی افزود: ارتش ترکیه از مشغول بودن عراق با جنگ علیه داعش برای ورود به اراضی ما بهره برداری می‌کند. سکوت مشکوک دولت سبب شده است که ترکیه به نفوذ در عمق اراضی عراق ترغیب شود.

الشبکی بیان کرد: اقدامات ترکیه تحریک آمیز است. ترکیه به دنبال ترساندن شهروندان در شمال عراق به منظور اشغال بخش اعظم اراضی عراق است.

همزمان «سعران الاعاجیبی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از هماهنگی امنیتی مشترک میان دولت مرکزی و اقلیم برای مقابله با تحرکات ترکیه خبر داد و گفت: طی روزهای آتی شاهد تحرکات گسترده در این زمینه خواهیم بود.

وی افزود: هماهنگی مشترک میان اقلیم و بغداد برای یافتن راهکارهای مناسبی برای مقابله با حملات مکرر ترکیه وجود دارد.

هیئت پارلمانی از بغداد به زودی به اقلیم می‌رود تا درباره اوضاع امنیتی و حضور ترکیه در شمال عراق به گفتگو بپردازد و طی روزهای آتی نشست های گسترده کمیسیون امنیت و دفاع را شاهد خواهیم بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها