محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان:

ایران و پاکستان در صلح افغانستان نقش فعال‌تر بازی کنند

رئیس‌جمهوری افغانستان خواستار نقش فعال‌تر جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در روند صلح پایدار و ایجاد ثبات در کشور شد و از آنها خواست که دراین رابطه از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

ایران و پاکستان در صلح افغانستان نقش فعال‌تر بازی کنند
کد خبر: 497481
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰ ۱۶:۳۱:۱۶

اعتمادآنلاین| محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان روز یکشنبه خواستار نقش فعال‌تر جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در روند صلح پایدار و ایجاد ثبات در کشور شد و از آنها خواست که دراین رابطه از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

به گزارش ایرنا، محمداشرف غنی امروز یکشنبه در نشستی که در کاخ ریاست جمهوری در رابطه با "روز مهاجرت" برگزار شد، از کشورهای همسایه افغانستان به‌ویژه ایران و پاکستان خواست تا در رابطه با نقش فعال‌شان در ایجاد ثبات و صلح پایدار و عادلانه در افغانستان تعلل نکنند.

وی با اعلام اینکه جامعه جهانی به گروه طالبان حیثیت سیاسی داده است، گفت: طالبان مسئول ادامه‌ جنگ هستند و همه‌روزه تأسیسات عمومی را تخریب می کنند و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند، بنابراین از کشورهای منطقه و جامعه جهانی می خواهیم تا این جنگ غیر مشروع تحمیل شده از سوی طالبان به مردم را تحریم و محکوم کنند.

رئیس جمهور غنی در سخنان اخیرش ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت مهاجرین به کشور را وظیفه دولت خود خواند و گفت: ما معتقد و متعهد هستیم که مهاجرین افغان، بخش مهم، باعزت و سرمایه بزرگ کشور هستند و از این سرمایه باید همه افغان ها بهره ببرند.

معاون نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان و نماینده کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان نیز در این نشست گفت که طی چهار دهه گذشته آوارگی به میلیون ها افغان آسیب جدی زده است و آنها از حوادث طبیعی، فقر و تداوم جنگ ها آسیب های فراوان دیده اند.

وی ضمن تاکید بر کاهش خشونت ها در افغانستان، بر تداوم حمایت سازمان ملل از تلاش های دولت این کشور در ایجاد صلح و دولت سازی در چارچوب برنامه توسعه صلح تاکید کرد و تعهد خود را در خصوص رسیدگی به مشکلات مهاجرین بازگشته به وطنشان ابراز کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها