کد خبر: 497543
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۰۷:۵۵:۵۶
| |

کرزای، میراث آمریکا در کابل را فاجعه بار دانست

حامد کرزای رییس جمهوری اسبق افغانستان با انتقاد از حضور 20 ساله آمریکا در کشورش معتقد است که نیروهای آمریکا و ناتو که از افغانستان خارج می شوند، فاجعه ای برجای می گذارند.

کرزای، میراث آمریکا در کابل را فاجعه بار دانست
کد خبر: 497543
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۰۷:۵۵:۵۶

اعتمادآنلاین| کرزی در مصاحبه با آسوشیتدپرس افزود: جامعه جهانی و آمریکا 20 سال پیش با هدف مبارزه با افراط گرایی و ایجاد ثبات به افغانستان آمد ، اما افراط گرایی در این کشور امروز در بالاترین مرحله قرار دارد بنابراین آنها شکست خورده اند.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری اسبق افغانستان گفت: ما همه شکست های خود را می شناسیم، اما در مورد نیروها و قدرت های بزرگتر که دقیقاً برای همین منظور به اینجا آمدند چه باید گفت؟ آنها اکنون کجا را ترک می کنند؟

کرزی همچنین در پاسخ به این سوال که مردم و دولت افغانستان بعد از خروج نیروهای خارجی با چه شرایطی روبرو خواهند بود گفت: ما بدون حضور نظامی آنها وضعیت بهتری خواهیم داشت.

کرزی تاکید کرد، من فکر می کنم ما باید از کشور خود دفاع کرده و به دنبال زندگی خود باشیم زیرا حضور آنها به ما چیزی داده که امروز شاهد آن در کشور هستیم. ما نمی خواهیم با این بدبختی و خشم که با آن روبرو هستیم ادامه دهیم، برای افغانستان بهتر است که آنها بروند.

آمریکا در هفتم اکتبر 2001 برابر با 15 مهرماه 1380 به بهانه جنگ با تروریسم به افغانستان و در پی حملات تروریستی 11 سپتامبر به افغانستان حمله و گروه طالبان را سرنگون کرد اما به حضور نظامی خود در این کشور ادامه داد تا اینکه جو بایدن رئیس جمهوری جدید این کشور در آوریل گذشته گفت که تقریبا دو هزار و 500 نیروی آمریکایی تا 11 سپتامبر (20 شهریور) و 7 هزار نیروی ناتو از این کشور خارج می شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها