کد خبر: 497558
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۰۸:۲۲:۳۵
| |

با دیسکلر جدیدترین رسوب بر صنایع بیشتر آشنا شوید

محصولی بسیار کاربردی که چند سالی است توسط بسیاری از شرکت های تولید کننده مواد شیمیایی مصرفی، با ترکیبات متفاوت تولید و روانه بازار مصرف شده است.

با دیسکلر جدیدترین رسوب بر صنایع بیشتر آشنا شوید
کد خبر: 497558
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۰۸:۲۲:۳۵

اعتمادآنلاین| محصولی بسیار کاربردی که چند سالی است توسط بسیاری از شرکت های تولید کننده مواد شیمیایی مصرفی، با ترکیبات متفاوت تولید و روانه بازار مصرف شده است.

اسید دیسکلر رسوب بر در واقع مایعی بر پایه اسید می باشد که در چند نوع از جمله :

· دیسکلر پکیج

· دیسکلر استخر

· دیسکلر استیل

با ترکیبات خاص تولید می شود. با ورود این رسوب بر صنایع و کارخانجات تقریبا با معضل رسوب و آسیب دیدن تجهیزات مقابله کرده اند.

هر یک از سه نوع دیسکلری که به آنها اشاره شد، کارایی خاص خود را دارند و باید در انتخاب آنها نهایت دقت را به عمل آورد.

اگر برای اولین بار است که نیاز به استفاده از این ماده را پیدا کرده اید، قبل از نهایی کردن خرید خود حتما با مشاوران شرکت آداک شیمی مشاوره نمایید.

رسوب معضل بزرگ صنایع

صنایع کوچک و بزرگ از تجهیزات و تاسیسات بسیار زیادی استفاده می کنند که بعد از گذشت مدت زمانی در اثر مجاورت آب و مواد اولیه دچار رسوب می شوند. این رسوبات قطعا به مرور زمان باعث افت عملکرد و کیفیت محصولات تولیدی می شوند. همچنین در ترکیبات این رسوبات موادی وجود دارند که منجر به خوردگی قطعات می شوند.

کاربرد دیسکلر در استخرها و پارک های آبی

آب ساکن در محیط های آبی و استخرها همیشه باعث ایجاد رسوب با گذشت زمان می شود. همانطور که عنوان شد هم باعث می شود به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی این محیط ها آسیب برساند و همین اینکه ظاهر این مدل فضا ها را بسیار ناپسند می کند.

اسیدشویی استخر

استخرداران و صاحبان فضاهای آبی از عمده مصرف کنندگان اسید دیسکلر استخر 33 درصد می باشند که نسبت به دیگر محصولات رسوب بر موجود در بازار طرفداران بیشتری را به خود جذب کرده است.

از ویژگی های آن به مواردی همچون:

قدرت اثرگذاری بالا

مقرون به صرفه بودن

بودن ایجاد خوردگی

توسط مجریان استفاده از آن اشاره شده است.

Diskler Package محصول مورد علاقه تاسیساتی ها

افرادی که به مشاغلی همچون تعمیر و تاسیسات مشغول هستند، از اسید دی اسکلر پکیج برای رسوب زدایی آبگرمکن های خانگی و پیکیج ها استفاده می کنند. دلیل تمایل به استفاده از این ماده این است که نه تنها قدرت رسوب بری فوق العاده ای دارد بلکه به دلیل بکار بردن مواد اولیه خاصی در تولید آنها بکار برده می شود، هیچ گونه خوردگی در فلزات بکار رفته در پکیج ها و آبگرم کن ها ایجاد نمی کند.

دیسکلر یا اسید کلریدریک

بسیاری از فروشندگان اسید کلریدریک را به جای اسید دیسکلر می فروشند. بهتر است مصرف کنندگان اسید محصول بدانند که دیسکلر بر پایه اسید کلریدریک 33 درصد می باشد ولی فقط یکی از ترکیبات این محصول کلریدریک است. اگر به جای دیسکلر از کلریدریک استفائه نمایید به مرور زمان دستگاه های شما دچار خوردگی می شود.

کاربرد اسید دیسکلر

در صنایع مختلف استفاده از دیگ های بخار و بویلر، سیستم های گرمایشی و سرمایشی و همچنین تاسیسات حرارت مرکزی کاربرد زیادی دارد که اساس و پایه عملکرد تمام آنها بر استفاده از آب با حرارت بالا بنا شده است.

با توجه به اینکه سطح املاح و نمک های کلسیم و منیزیم و فلزات مختلف در آب ها بسیار زیاد می باشد، به همین دلیل به مرور در تاسیسات رسوب ایجاد می گردد. اصلی ترین کاربرد اسید دیسکلر، رسوب زدایی تاسیسات صنعتی و مبدل های حرارتی می باشد که جنس اغلب آنها فلز است.

این مواد رسوب زدا یک لایه بر روی سطوح فلزی و پلاستیکی ایجاد نموده و مانع از خوردگی آنها با اسید دیسکلر خواهد شد.

چرا دیسکلر بهترین گزینه است؟

در مبدل حرارتی پوسته و لوله، منبع کویلی، سیستم های سرمایشی و گرمایشی و بسیاری از تجهیزات صنعتی استفاده از آب اهمیت زیادی دارد، اما وجود املاح و نمک های کلسیم و منیزیم در آن مشکلات متعددی را به همراه دارد. این املاح پس از افزایش دمای آب بر جداره تاسیسات و لوله ها ته نشین شده و به مرور ایجاد رسوب می کنند. رسوب زیاد بر لوله ها و تاسیسات دیگ های بخار، بویلر و همچنین مبدل های حرارتی به مرور مشکلاتی از قبیل گرفتگی لوله ها، ایجاد ترک و همچنین کاهش راندمان دستگاه را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل لازم است به شیوه های مختلف از جمله استفاده از مواد ضد رسوب یا آنتی اسکالانت و همچنین مواد رسوب زدا یا اسید دیسکلر بر این مشکل غلبه نمود.

مواد رسوب زدا یا اسید دی اسکلر که با نامه های دیگری از قبیل دیسکلیر و دیسکلر نیز شناخته شده می باشند، دارای پایه اسیدهای معدنی و مواد حفاظت کننده می باشند. این مواد در تماس با رسوبات ایجاد شده بر روی سطوح مختلف باعث حل شدن آنها در آب می گردد. البته لازم به ذکر است که در برخی از انواع این مواد رسوب زدا به منظور افزایش قدرت رسوب زدایی از مواد خیس کننده نیز استفاده میشود.

مواد رسوب زدا یا دیسکلر اگر کیفیت مطلوبی داشته باشند باعث میشوند تا بدون نیاز به انرژی حرارتی عملیات رسوب زدایی انجام شود. علاوه براین، بخش های داخلی تاسیسات با بدنه پلاستیکی و فلزی را بدون ایجاد خوردگی و آسیب وارد شدن به آنها کاملا پاکسازی خواهد نمود. این مواد بدون بو بوده و برای محیط زیست نیز آلودگی ایجاد نمی کنند و به شدت می توانند بر افزایش طول عمر تجهیزات صنعتی و کارایی آنها تاثیر مثبت ایجاد نمایند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها