کد خبر: 497616
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۰:۰۱:۰۰
| |

قالیباف دو کمیسیون را مامور بررسی اخلال در انتخابات کرد / سلیمی: باید علت اخلال در انتخابات روشن شود / برخی دولتی‌ها ضرب و تقسیم بلد نیستند

یک نماینده مجلس گفت: آیا این اخلال در انتخابات نشان از تقصیر یا قصور بوده است؟ اگر قصور بوده، دولتی که هشت‌سال سرکار قرار گرفته، چرا در این سطح باید قصور کند؟ اگر هم تقصیر بوده باید علتش روشن شود. اجازه ندادند بخشی از مردم به حقوقشان در رأی دادن برسند.

قالیباف دو کمیسیون را مامور بررسی اخلال در انتخابات کرد / سلیمی: باید علت اخلال در انتخابات روشن شود / برخی دولتی‌ها ضرب و تقسیم بلد نیستند
کد خبر: 497616
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۰:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا سلیمی، نماینده مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل 137 قانون اساسی اخطار داد و خطاب به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: وزرا در مقابل مجلس مسئول هستند؛ در انتخابات روز بیست و هشتم سیستم‌های الکترونیکی اخلال داشت و به صندوق‌هایی تعرفه نرسید یا آنها دیر باز شدند.

به گجزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: در شمارش آراء نیز روشن شد که برخی دولتی‌ها ضرب و تقسیم و جمع و تفریق را خوب بلد نیستند و آقای رئیس جمهور باید چند جلسه برای چهار عمل اصلی برایشان بگذرد تا خوب جمع و تفریق کنند. با توجه به رفتار غیر قابل دفاع و اخلال در روند انتخابات دستور دهید علت این مسائل بررسی شود. پیش‌بینی‌ها می‌گوید اگر دولت اخلال ایجاد نکرده بود، حداقل بین 5 تا 10 درصد میزان مشارکت بیشتر می‌شد.

سلیمی ادامه داد: آیا این اخلال نشان از تقصیر یا قصور بوده است؟ اگر قصور بوده، دولتی که هشت‌سال سرکار قرار گرفته، چرا در این سطح باید قصور کند؟ اگر هم تقصیر بوده باید علتش روشن شود. اجازه ندادند بخشی از مردم به حقوقشان در رأی دادن برسند.

قالیباف در پاسخ به این نماینده اظهار کرد: این نکته درست است. آن روز در دو نوبت صبح و آغاز انتخابات و همچنین در نیمه روز پیش از ساعت ده و نیم دو اشکال ایجاد شد که مردم برخی استان‌ها و شهرستان‌ها منتظر شدند. ان‌شاءالله هم کمیسیون اصل 90 و هم امور داخلی کشور و شورا‌ها موضوع را رسیدگی کنند و برای پیگیری موضوع گزارشی تهیه کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها