رییس کمیسیون کشاورزی مجلس:

تنظیم بازار به وزارت جهادکشاورزی سپرده شود

 رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگروه تنظیم بازار با تصمیمات خود سبب آشفتگی در بازار نهاده‌های کشاورزی شده است،‌ گفت: برای تقویت امنیت غذایی باید تنظیم بازار به وزارت جهادکشاورزی سپرده شود.

تنظیم بازار به وزارت جهادکشاورزی سپرده شود
کد خبر: 497702
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۲:۱۲:۱۸

اعتمادآنلاین| «سید جواد ساداتی‌نژاد» روز دوشنبه و در جریان بررسی طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی در صحن علنی مجلس با بیان اینکه مشکل امروز حوزه کشاورزی تنظیم بازار است، گفت: پیش از این کارگروه تنظیم بازار که زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است، در وزارت صمت تشکیل شد که بیشترین گرفتاری‌های حوزه کشاورزی از جمله مرغ به دلیل تصمیمات همین کارگروه است.

به گزارش ایرنا، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: در قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی، تنظیم بازار داخلی کالاهای کشاورزی به وزارت جهاد سپرده شده است اما تاکنون برای این موضوع کاری انجام نشده است و کارگروه تنظیم بازار وزارت صمت با تصمیمات خود سبب آشفتگی در بازار نهاده‌های کشاورزی شده است.

وی با بیان اینکه در طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی ایجاد کارگروه ویژه محصولات کشاورزی به صورت شفاف بیان شده است، گفت: تنظیم داخلی بازار و کالاها بر عهده این کارگروه گذاشته شده و این کارگروه به هیچ وجه نگاه قیمت دستوری در بازار را ندارد. همچنین اختیار این کار در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است. زیرا این وزارتخانه متولی بخش کشاورزی کشور است.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: در طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی قرار است با همکاری اتاق اصناف ایران و تشکل‌های غیردولتی کشاورزی اقدامات مؤثری انجام شود.

به گزارش ایرنا، ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولید کشاورزی همچنان در صحن علنی درحال بررسی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها