کد خبر: 497719
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۲:۴۵:۰۰
| |

مهدی چمران، نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب:

چمران وقایع فروپاشی شوروی و حمله صدام را پیش‌بینی کرد

نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: چمران کسی بود که وقایعی چون فروپاشی شوروی و حمله صدام به ایران را پیش‌بینی کرده بود و‌ حتی برای آنان چاره‌جویی هم کرده بود.

چمران وقایع فروپاشی شوروی و حمله صدام را پیش‌بینی کرد
کد خبر: 497719
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۲:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ آیین ملی روز بسیج استادان (بزرگداشت چهلمین سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران) و آیین شکرانه حضور ملّت در انتخابات، صبح امروز (دوشنبه 31 خرداد) در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش فارس، در این مراسم، مهدی چمران منتخب مردم تهران در ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران با بیان اینکه شهید چمران جامع اضداد بود، گفت: با اینکه شهید چمران از اولین کسانی بود که در رشته فیزیک پلاسما در آمریکا تحقیق می‌کرد، یک عارف هم بود.

وی با بیان اینکه چمران عارف گوشه نشین نبود بلکه در متن مردم بود، گفت: چمران فقط هم عارف نبود، بلکه یک فرد تشکیلاتی و یک مدیر بود.

نایب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه چمران در کنار سایر ویژگی‌ها، یک تحلیلگر بزرگ سیاسی بود، اظهار کرد: افرادی چون یاسر عرفات و مرحوم حافظ اسد از شهید چمران مشورت می‌گرفتند.

وی ادامه داد: چمران کسی بود که وقایعی چون فروپاشی شوروی و حمله صدام به ایران را پیش‌بینی کرده بود و‌ حتی برای آنان چاره‌جویی هم کرده بود.

چمران ادامه داد: در روزهای ابتدای انقلاب که ارتش از هم گسیخته بود و سپاه هم هنوز شکل نگرفته بود، شهید چمران برای جنگ‌های نامنظم نیرو تربیت کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها