کد خبر: 497725
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۲:۵۴:۰۰
| |

سالیوان، :

آمریکا 100 میلیون دلار دیگر برای کمک به اوکراین کنار گذاشته است

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، این کشور 100 میلیون دلار ذخیره دارد تا در صورت نیاز، به اوکراین کمک‌های مالی-امنیتی ارائه کند.

آمریکا 100 میلیون دلار دیگر برای کمک به اوکراین کنار گذاشته است
کد خبر: 497725
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۲:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| شبکه خبری فاکس نیوز از جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا پرسید که آیا این حقیقت دارد کاخ سفید بخشی از بسته کمک 275 میلیون دلاری به اوکراین را متوقف کرده که وی آن را رد کرد.

به گزارش ایسنا، سالیوان گفت، کنگره از کل صندوق استفاده کرده و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا این پول را به طور کامل به دولت کی‌یف ارسال کرده است.

سالیوان ادامه داد: 100 میلیون دلار دیگر هم به عنوان یک بسته احتیاطی در صورت نیاز و اگر تهاجم دیگری از سوی روسیه به اوکراین شد، در نظر گرفته شده است. این مبلغ جدای از 275 میلیون دلار است. دولت آمریکا زمانی این بسته کمک مالی، دفاعی و امنیتی را ایجاد کرد که ده‌ها هزار نیروی روسی در مرز اوکراین مستقر شدند.

مشاور امنیت ملی آمریکا افزود: هم روسیه و هم اوکراین می‌دانند که این 100 میلیون دلار اضافی در صورت لزوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در آوریل 2021، کشورهای غربی نگرانی خود را بابت تمرین نظامی روسیه در مرز با اوکراین ابراز کردند. مسکو در مه رزمایش‌هایش را پایان داد و تمامی اتهامات درباره مداخله در امور داخلی اوکراین را رد کرد و گفت که هرگونه اقدام نظامی و استقرار نیروهایش در داخل مرزهای روسیه صورت گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها