کد خبر: 497791
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۴:۲۸:۳۳
| |

تاکید سازمان جهانی بهداشت بر ضرورت مهار سویه‌های جدید کرونا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) با توجه به گسترش سویه‌های مسری‌تر کروناویروس تاکید کرد: به منظور جلوگیری از افزایش مجدد موارد ابتلا به کووید-19 اقدامات دقیقی را در نظر گرفته و اجرا کنید.

تاکید سازمان جهانی بهداشت بر ضرورت مهار سویه‌های جدید کرونا
کد خبر: 497791
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۴:۲۸:۳۳

اعتمادآنلاین| از آنجا که تعداد کشورهای بیشتری شیوع انواع مسری تر بیماری کووید-19 را تایید کرده اند، سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز یکشنبه دستورالعملی را برای کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا صادر کرد تا اقدامات دقیقی را در رابطه با بهداشت عمومی و اجتماعی گسترش داده و اجرایی کنند و همچنین به منظور جلوگیری از بروز یک موج دیگر، روند واکسیناسیون کروناویروس را سرعت بخشند.

به گزارش ایسنا، «پونام ختراپال سینگ» مدیر منطقه جنوب شرقی آسیا در سازمان جهانی بهداشت گفت: باید به طور پیوسته تلاش های خود برای آزمایش، ردیابی و قرنطینه افراد آلوده به کروناویروس را تقویت کنیم.

همچنین اجرایی شدن مداخلات اجتماعی مانند رعایت فاصله فیزیکی، بهداشت دستها و استفاده صحیح از ماسک ضروری است.

این اقدامات باید به طور کامل و برای دوره زمانی طولانی تری در مناطقی اجرایی شود که با انواعی از ویروس که از قابلیت انتقال بیشتری برخوردارند، مواجه هستند.

طی روزهای گذشته، مالدیو و میانمار مواردی از ابتلا به سویه های نگران کننده ویروس که پیش از این در بنگلادش، هند، اندونزی، نپال، سریلانکا، تایلند و تیمور شرقی تایید شده بود، گزارش کرده اند.

شیوع سویه های نگران کننده در کنار از سرگیری فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی به افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در جهان منجر شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها