25 تیر، اعلام تصمیم نهایی درباره تماشگران پارالمپیک توکیو 2020

تصمیم گیری در خصوص حضور تماشگران بازی های پارالمپیک توکیو 2020 در تاریخ 25 تیر انجام خواهد شد.

25 تیر، اعلام تصمیم نهایی درباره تماشگران پارالمپیک توکیو 2020
کد خبر: 498036
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۱:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| در روز دوشنبه 31 خرداد 1400، پنج نهاد اصلی برگزاری بازی های توکیو 2020 از جمله کمیته بین المللی المپیک، کمیته بین المللی پارالمپیک، کمیته برگزاری بازی های توکیو 2020، شهرداری توکیو و دولت ژاپن طی جلسه ای در خصوص حضور تماشاگران این رویداد با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو نشستند، و طی این نشست تصمیم طرف های ژاپنی به IOC و IPC اعلام شد.

به گزارش سایت کمیته بین المللی پارالمپیک،مهم ترین تصمیمات اتخاد شده از این قرار است:

1- در چارچوب محدودیت های اتخاذ شده برای رویدادهای عمومی از سوی دولت ژاپن، محدودیت در نظر گرفته شده برای حضور تماشاگران در بازی های المپیک توکیو 2020، پنجاه درصد ظرفیت استادیوم تا سقف حداکثر 10 هزار نفر در تمام استادیوم ها خواهد بود. (بر اساس اعلام کمیته برگزاری، برنامه حضور دانش آموزان خارج از چارچوب این محدودیت ها می باشد و آنها به عنوان تماشاگر محسوب نخواهند شد)

2-برنامه اعلام شده برای برگزاری بازی ها بدون تغییر باقی خواهد ماند، و تماشاگران با توجه به محدودیت های اعلام شده مجوز حضور در رویداد را دریافت می کنند.

3-چنانچه تا پیش از تاریخ 21 تیر 1400 کشور ژاپن با وضعیت اورژانسی مواجه شود و یا ضرورتی برای انجام اقدامات پیشگیرانه در این کشور به وجود بیاید، هر گونه محدودیت در خصوص حضور تماشاگران از قبیل برگزاری بازی ها بدون تماشاگر مبتنی بر وضعیت اورژانسی یا هر اقدام الزامی دیگر در آن زمان خواهد بود.

4-در صورت تغییر شرایط مربوط به پاندمی کووید 19 و همچنین ظرفیت سیستم کادر درمان، تمام پنج نهاد برگزاری بازی ها IOC ،IPC، کمیته برگزاری، شهرداری توکیو و دولت ژاپن، سریعا گردهم خواهند آمد تا تا تصمیمات لازم اتخاد شود.

5-طرف های ژاپنی با هدف پیشگیری از انتشار ویروس و ایمن نگه داشتن محیط اقدام به تهیه دستورالعملی برای تماشاگران کرده اند که شامل استفاده از ماسک در استادیوم ها، ممنوعیت فریاد کشیدن یا بلند صحبت کردن، ممنوعیت گردهمایی ها و رعایت پروتکل ها حین خروج از استادیوم است. همچنین از تماشاگران درخواست می شود برای حضور در استادیوم، مستقیم به محل مربوطه رفته و در برگشت هم مستقیما به منزل خود بازگشته و تمام هشدارها و توصیه ها را حین رفت و آمد مدنظر قرار دهند.

6-با توجه به شیوع ویروس کرونا، طرف های ژاپنی مایل به کاهش یا لغو نمایشگاه ها یا برنامه هایی هستند که منجر به بازدید افراد از آنها خواهد شد. همچنین روش هایی برای تشویق و حمایت از وزشکاران و تیم ها اعلام می شود.

7-به منظور بررسی وضعیت پاندمی و خدمات پزشکی، با مشورت متخصصان دستورالعملی تهیه خواهد شد.

8-تصمیم های مربوطه در خصوص بازی های پارالمپیک تا تاریخ 25 تیر، یک هفته پیش از افتتاحیه بازی های المپیک اتخاذ می شود.

همچنین به منظور اجرای دقیق پروتکل ها و برگزاری بازی ها به شکل کاملا ایمن، تمام سازمان های مربوطه در ژاپن با یکدیگر همکاری خواهند کرد. وضعیت پاندمی کرونا نیز به شکل مستمر مانیتور خواهد شد و در صوت لزوم تصمیمات لازم به سرعت اتخاذ می شود. به علاوه، برنامه واکسیناسیون افراد ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها