کد خبر: 498044
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۱:۲۶:۳۶
| |

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

استان مرکزی در آستانه شیوع موج پنجم کرونا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: عادی انگاری و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر نگرانی برای شیوع موج پنجم کرونا را در استان مرکزی فراهم کرده است.

استان مرکزی در آستانه شیوع موج پنجم کرونا است
کد خبر: 498044
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۱:۲۶:۳۶

اعتمادآنلاین| سید «محمد جمالیان» افزود: شواهد بیانگر آستانه مشکل جدی در شیوع ویروس کرونا است که در موج پنجم از نوع دلتا و بسیار خطرناک است و حتی کسانی که قبلا مبتلا شده‌اند و واکسن زده‌اند نیز در برابر آن ایمنی ندارند.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: استان‌های جنوبی کشور در روزهای اخیر درگیر این موج کووید 19 شده‌اند و چندین شهر به رنگ قرمز درآمده‌ و دیر یا زود استان مرکزی نیز در چنبره بحران خواهد بود.

وی تاکید کرد : تدابیر لازم باید از اکنون برای موج پنجم کرونا اندیشیده شود و آماده برخورد با این موج با هدف کمتر شدن شمار مبتلایان بود.

دکتر جمالیان در ادامه گفت : از هفته گذشته میزان مراجعان سرپایی به مراکز درمانی در حال افزایش است که این مهم زنگ خطر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با هر روشی که امکان داشته باشد باید روحیه پزشکان، پرستاران، نیروهای آزمایشگاهی و غیره را افزایش داد.

دکتر جمالیان همچنین از مردم خواست این هشدار را جدی بگیرند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مدافعان سلامت را در موج پنجم یاری کنند،چرا که هر اندازه زمان وقوع پیک پنجم را به تعویق بیاندازیم،به همان مقدار زمان بیشتری برای استراحت و تجددی قوا خواهند داشت.

وی اظهار داشت: با وجود تاکید وزیر بهداشت مبنی بر توقف پروازهای روسیه، همچنان عده‌ای بدون اهمیت به سخنان متولی سلامت اقدام به برقراری این پروازها کرده و حتی تورهای تا ده روز آینده نیز همچنان دایر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اینگونه رفتارها شدت وسرعت شیوع موج پنجم کرونا را در کشور و استان افزایش می‌دهد.

دکتر جمالیان افزود: روسیه با توجه به اینکه واکسن اسپوتنیک که یکی از واکسن های خوب با ایمنی بالا در جهان است را تزریق کرده بود، اکنون دچار اپیدمی جدیدی شده و این نشان دهنده میزان خطرناکی و سرعت انتشار این بیمار و غلبه با واکسن دارد.

وی، از تمامی مردم حتی کسانی که پیش از این به کرونا مبتلا شده و یا یک یا دو دز واکسن را دریافت کرده‌انددرخواست کرد: با توجه به نوع جدید این ویروس،پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک و پرهیز از هرگونه دورهمی را به شدت رعایت کنند.

144 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی طی 48 ساعت گذشته، در استان مرکزی شناسایی شد که با احتساب این میزان ابتلای جدید، تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به 62 هزار و 472 نفر رسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها