کد خبر: 498049
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

زنانی که دنیای مردانه اقتصاد را به چالش کشیدند - بخش دوم

جنبش Me Too به افشای آزار جنسی در محل کار کمک کرد، اما مشکلاتی که برای زنان در محل کار پیش می‌آید تنها به این نوع آزارها محدود نمی‌شود.به طور متوسط حقوق زنان کمتر از مردان است و بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو، آنها در محل کارشان 2 برابر مردان با تبعیض جنسیتی مواجه می‌شوند.

زنانی که دنیای مردانه اقتصاد را به چالش کشیدند - بخش دوم
کد خبر: 498049
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جنبش Me Too به افشای آزار جنسی در محل کار کمک کرد، اما مشکلاتی که برای زنان در محل کار پیش می‌آید تنها به این نوع آزارها محدود نمی‌شود.

به طور متوسط حقوق زنان کمتر از مردان است و بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو، آنها در محل کارشان 2 برابر مردان با تبعیض جنسیتی مواجه می‌شوند.

صحبت در مورد مشکلات زنان در محیط کار و چگونگی غلبه آنها بر این مشکلات می‌تواند الهام‌بخش زنان شاغل دیگر باشد. در ادامه بخش دوم معرفی زنان موفق دنیای اقتصاد را با این توضیح می‌خوانید که بخش اول پیش از این در اعتمادآنلاین منتشر شده است.

1

سن‌گرایی معکوس مشکل زنان جوان در محل کار

کلی هاموند به عنوان یک زن آفریقایی- آمریکایی که اکنون در دنیای تجارت موفق است زمانی با تبعیض‌های نژادی و جنسیتی رو‌به‌رو بود. هاموند در این باره می‌گوید: من هم تبعیض نژادی و هم تبعیض جنسیتی را در محل کارم تجربه کرده‌ام. اما بزرگترین تبعیض برای من سن‌گرایی معکوس بود.

زمانی که هاموند در حضور اعضای هیئت مدیره و مدیران سازمان در حال ارائه طرح خود بود، یکی از اعضای هیات مدیره صحبت او را قطع کرد و از او پرسیده بود چندسال دارد؟ و چرا باید به او اعتماد کنند چون به نظر می‌رسد هاموند تجربه کافی ندارد.

هاموند که اکنون صاحب آژانس بازاریابی و ارتباطات B Classic، و نویسنده کتاب «طمع: یک چاشنی مخفی برای رسیدن به نهایت موفقیت و یک برند برجسته» است، می‌گوید من در 20 سالگی وارد شغل مدیریت شدم و این اتفاق در همان زمان برای من رخ داد. او در ادامه گفت: «آن زمان نه خجالت کشیدم و نه غافلگیر شدم، فقط حیرت‌زده شدم. متاسفانه سن‌گرایی معکوس هنوز هم در شرکت‌ها و کمپانی‌های مختلف ادامه دارد.»

1

هاموند چگونه از این ماجرا گذشت؟

هاموند می‌گوید: «در دنیای تجارت قانونی نانوشته وجود دارد که می‌گوید برای داشتن دانش مدیریتی حتما باید سن خاصی داشته باشید. اینکه از یک کارمند با سن بالاتر در مورد سنش در محیط کار سوال پرسیده شود معمولا غیرقابل قبول است.» اما مردم بدون تردید در محیط کار از او در مورد سنش سوال می‌پرسند.

او می‌گوید به این سوال عادت کرده اما احساس می‌کند برای اینکه ثابت کند شایسته است مجبور است بیشتر کار کند. هر چند هاموند زیاد کار کرده، اما موفق به کسب جوایز صنعتی زیادی و ساختن یک سابقه عالی در صنعت بازاریابی شده است.

1

زنان جوان زیر سایه مردان مسن

تجربیات لزلی تین به عنوان یک وکیل زن، در مورد تبعیض‌هایی که با آنها مواجه شده از جمله شوخی‌های جنسی، ترس از فاش شدن بارداری‌اش و اجبار برای استخدام یک وکیل مرد برای داشتن شرکت خود، داستان کوتاهی نیست. اما یکی از تحقیرآمیزترین تجربیات او زمانی رخ داد که در یک کنفرانس جمع‌آوری بدهی شرکت کرده بود. جایی که در یکی از جلسات کنفرانس توسط یک پیرمرد حمایت شد. تین گفت: «در راه خروج او به جای دست دادن با من، سرم را نوازش کرد و من از این کار خیلی منزجر شدم و خجالت کشیدم.»

1

او چگونه از این ماجرا عبور کرد؟

در آن زمان تین تازه کار خود را شروع کرده بود و از واکنش به رفتارهای تبعیض آمیز می‌ترسید. بنابراین واکنشی به آن اتفاق نشان نداد. او در این باره می‌گوید: «اگر آن زمان قدرت و تفکر امروز را داشتم به آن پیرمرد می‌گفتم بهتر است با هم دست بدهیم، زیرا ما با هم برابریم.»

تین در ادامه اجازه نداد تبعیضی که اوایل کارش با آن مواجه بود، مانع کارش شود. او اکنون شرکت حقوقی خودش را دارد که یکی از بهترین سرویس‌دهندگان خدمات تسویه بدهی است. لزلی تین همچنین نویسنده کتاب پرفروش «زندگی و بدهی: رویکرد تازه برای دستیابی به سلامت مالی» است.

1

حضور در یک صنعت بیشتر مردانه

دانیل پوتنام در صنعتی تحت سلطه مردان کار می‌کند. کارهایی مانند لوله‌کشی برق، گرمایش و تهویه ساختمان‌ها. پوتنام احساس می‌کند در این شغل با او متفاوت رفتار می‌شود و دلیل آن هم زن بودنش است. آنچه تجربه دشوار پوتنام را سخت‌تر می‌کند این است که او به عنوان یک مدیر، مسئول قیمت‌گذاری خدماتی است که آن شرکت ارائه می‌دهد و این همان چیزی است که مورد پذیرش مردان نیست.

او می‌گوید: «من همیشه در یک موقعیت بیشتر مردانه کار کرده‌ام و به دلیل زن بودن و همچنین سن، همیشه موقعیت من زیر سوال رفته است. من کسی نیستم که شما انتظار داشته باشید به عنوان مدیر یک شرکت صنعتی ببینید، اما من به سختی کار کرده‌ام و این موقعیت را به دست آورده‌ام.»

1

او چگونه بر این ماجرا غلبه کرد؟

پوتنام می‌گوید در یک شرکت صنعتی مردانه زمان بیشتری طول می‌کشد که مردان با روی باز و صادقانه با او برخورد کنند. اما این مانع از کار او نشده است: «همانطور که ما با هم کار می‌کنیم درک آنها نسبت به من تغییر می‌کند و من را به عنوان همکار خود می‌بینند. من رئیس این شرکت هستم و بله من یک زنم، هنمچنین یک مادر، یک دختر، یک خواهر، یک دوست و خیلی چیزهای دیگر نیز هستم. زن بودن تعریف من نیست، و عملکرد کاری من را دیکته نمی‌کند.»

پوتنام در شرکت HVACR به زنان دیگر برای غلبه بر مشکلات کمک می‌کند. این گروه فرصت‌ شبکه‌سازی، آموزش و مربیگری را به زنان آموزش می‌دهد. او همچنین در این مجموعه متخصصان را به مدارس می‌فرستد تا در مورد مشاغل تجاری با کودکان صحبت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها