بغداد از افزایش صادرات گاز ایران به عراق خبر داد

پس از کاهش صادرات گاز ایران به عراق، سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد که طرف ایرانی طی روزهای گذشته میزان صادرات گاز به این کشور را به 30 میلیون متر مکعب افزایش داده است.

بغداد از افزایش صادرات گاز ایران به عراق خبر داد
کد خبر: 498052
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۱:۴۲:۵۴

اعتمادآنلاین| «احمد العبادی» سخنگوی وزارت برق عراق به روزنامه دولتی «الصباح» خبر داد که ایران میزان صادرات گاز خود به عراق را افزایش داده است.

به گزارش فارس و به نقل از روزنامه الصباح، سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد: «طرف ایرانی طی چند روز گذشته میزان پمپاژ گاز به عراق را به 30 میلیون متر مکعب در روز افزایش داده است. آن هم پس از آنکه پمپاژ گاز به هفده میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرد. این افزایش در راه اندازی واحدهای تولیدی در نیروگاه تولید برق "المنصوریه"، "الصدر"، و "بسمایه" نقش داشت».

احمد العابدی در ادامه توضیح داد: «این افزایش میزان تولید انرژی را به 22 هزار و 100 مگاوات رسانده که این این گام بازتاب مثبتی در سطح افزایش ساعات برق رسانی در بغداد و استان‌ها داشته است».

سخنگوی وزارت برق عراق همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش اشاره کرد که بغداد همچنان در حال مذاکره با طرف ایرانی است تا پمپاژ گاز را به هفتاد میلیون مترمکعب برساند تا این گونه میزان تولید برق در این کشور افزایش یابد و تولید برق به سطح موردنظر برسد».

پیش از این، وزارت برق عراق اعلام کرده بود که مقامات این کشور برای پرداخت زمان‌بندی‌شده بدهی‌‌های برقی به ایران به توافق رسیده‌اند.

سخنگوی وزارت برق عراق در گفت‌و‌گو خبرگزاری رسمی این کشور در این خصوص گفته بود: «بدهی و مبالغی وجود دارد که باید به طرف ایرانی پرداخت شود. در دیدار وزیر برق با وزیر دارایی و مدیر کل بانک تجاری عراق بر سر زمان‌بندی کردن بدهی‌ها توافق شد تا پمپاژ گاز ایران مجددا در روزهای آتی صورت گیرد»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها