پاسخ ریاض به درخواست دولت هادی: از همان سلاح‌های قبلی استفاده کنید

منابع یمنی می‌گویند که ائتلاف سعودی به درخواست دولت مستعفی یمن برای ارسال سلاح پاسخ منفی داده است.

پاسخ ریاض به درخواست دولت هادی: از همان سلاح‌های قبلی استفاده کنید
کد خبر: 498129
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۳:۳۸:۳۴

اعتمادآنلاین| ائتلاف سعودی به دولت مستعفی یمن گفته است که دیگر نمی‌تواند سلاح و مهمات جدیدی به شبه‌نظامیان همسو با خود در مأرب بدهد و ارتش دولت مستعفی باید دست به تغییرات واقعی بزند.

به گزارش فارس به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، یک منبع نظامی بدون ذکر نام خود گفت که دولت مستعفی روز یکشنبه به ائتلاف سعودی خبر داده که وضعیت میدانی در استان مأرب خطرناک است و دولت سعودی باید سلاح بیشتری در اختیار ارتش دولت هادی قرار دهد. اما «مطلق بن سالم الازیمع» فرمانده ستاد کل ائتلاف سعودی در یمن، پاسخ منفی به این درخواست داده است.

الازیمع به دولت هادی گفته است که ائتلاف سعودی پیش از این حجم گسترده‌ای از سلاح را در اختیارشان قرار داده است، به حدی که برای تسلط بر کل یمن کفایت می‌کند و اگر شبه‌نظامیان دولت هادی عزم و اراده کافی داشته باشند، با همین سلاح‌ها می‌توانند نه فقط بر مأرب بلکه بر کل یمن مسلط شوند.

به گفته این منبع یمنی، فرمانده ستاد کل ائتلاف سعودی به دولت هادی گفته است: «یک ارتش واقعی به من نشان دهید تا به شما سلاح بدهم.»

در همین حال صفحه توئیتری «ساعه الصفر» نیز نوشت که اختلاف و درگیری در دولت سعودی بر سر استان مأرب بالا گرفته است، تا جایی که شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای از «جامعه جهانی» خواستند تا جلوی حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مأرب را بگیرد.

به نوشته این صفحه توئیتری، فرماندهان دولت مستعفی از پاسخ سعودی‌ها در خصوص یمن نا امید شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها