کد خبر: 498176
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۴:۳۳:۴۴
| |

بلومبرگ:

وزیر نفت ونزوئلا از افزایش تولید خبر داد

طارق العسیمی وزیر نفت ونزوئلا در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی بلومبرگ از افزایش تولید نفت این کشور به شش میلیون بشکه در روز خبر داد و گفت: دولت امسال یک میلیارد و 200 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد تا صنعت ملی نفت را دوباره احیا کند.

وزیر نفت ونزوئلا از افزایش تولید خبر داد
کد خبر: 498176
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۴:۳۳:۴۴

اعتمادآنلاین| تارنمای شبکه خبری بلومبرگ نوشت: ایستادن در صف‌های پمپ بنزین‌ها آنچنان عادی شده است که تصور زندگی بدون آن دشوار است اما «طارق العسیمی» در گفت‌وگو با بلومبرگ از در شرف وقوع بودن اتفاقاتی حیرت‌انگیز خبر داد. اینکه در آینده ای قابل پیش‌بینی، سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ونزوئلا طغیان خواهد کرد، تولید نفت تا پایان سال جاری میلادی از میزان کاهش تاریخی آن تا چهار برابر افزایش خواهد یافت و ونزوئلا، بنیانگذار اوپک، بار دیگر به جمع چهار تولید کننده بزرگ جهان خواهد پیوست.

به گزارش ایرنا، این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت: العسیمی در حالی در طول گفت‌وگوی بیش از سه ساعته با بلومبرگ در دفترش در کاراکاس، دیدگاهی خوش‌بینانه به آینده صنعت نفت ونزوئلا را ترسیم کرد که این کشور تحت سخت ترین تحریم‌های اقتصادی اعمال شده، قرار دارد؛ به بازار سرمایه و کالاهای اساسی دسترسی ندارد و از زنجیره تامین جهانی خارج شده است.

طارق العسیمی که نامش در فهرست تحریم شده‌ها از سوی وزارت خزانه داری آمریکا قرار دارد، گفت: ما را تحریم کردند و همه دارایی‌های خارجی ما را به سرقت بردند اما ما با پول خودمان توانستیم سرمایه‌گذاری کرده و بهبودی تدریجی را آغاز کنیم.

به نوشته بلومبرگ، چنانچه تحریم های آمریکا برداشته شود و ونزوئلا مجوز فروش دوباره نفتش را به دست آورد، فقط هر یک میلیون بشکه فروش نفت در روز، بر اساس قیمت‌های فعلی، حدود 20 میلیارد دلار سالانه برای این کشور درآمدزایی خواهد کرد.

العسیمی نیز در گفت‌وگو با بلومبرگ دقیقا همان صحبت های شنیده شده از زبان نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مصاحبه ای جداگانه را تکرار کرد: تولید نفت ونزوئلا تا پایان سال به 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

وزیر نفت ونزوئلا تایید کرد که تامین 100 درصدی تقاضای داخلی سوخت تا پایان ژوئن (خرداد- تیر) از اهداف در نظر گرفته شده برای فعالیت پالایشگاه‌های نفت این کشور است. به این ترتیب روزانه حدود 500 هزار بشکه نفت خام پالایش شده و کمی بعد صف‌بندی‌های طولانی در پمپ بنزین‌ها از بین خواهد رفت.

این مقام ونزوئلایی همچنین با اشاره به تصویب سال گذشته «قانون ضد تحریم»، این برنامه بزرگ را در بلندمدت، عامل شکل گیری حمایت‌های جدید از سرمایه‌گذاران و شرکت‌های نفتی با مشارکت دولت دانست.

به گفته العسیمی، دولت امسال 1.200 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد تا صنعت ملی نفت را دوباره احیا کند. وی افزود، تولید شش میلیون بشکه در روز امکان پذیر است که این رقم حدود دوبرابر بیشتر از اوج تولید نفت ونزوئلا در اواسط دهه 2000 است.

مادورو هفته گذشته اعلام کرد که با حدود 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری، تولید نفت ونزوئلا به روزانه پنج میلیون بشکه باز خواهد گشت اما «مونالدی» مدیر «برنامه انرژی رایس در آمریکای لاتین»، میزان سرمایه گذاری مورد نیاز را تا چند برابر بیشتر تخمین می‌زنند.

وزیر نفت ونزوئلا در پایان به بلومبرگ گفت: ما یاد گرفته ایم از هیچ چیز، چیزی بسازیم. قبلا اینگونه بود که به محض آسیب و خرابی هر یک از قطعات و تجهیزات شرکت نفت، تلفن را برداشته و برای رفع مشکل با هر شرکت خارجی تماس می‌گرفتیم و ظرف 24 ساعت مشکل برطرف می‌شد اما اکنون فقط ما، مهندسان و کارشناسان خودمان هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها