کد خبر: 498246
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

حاشیه‌های عجیب و غریب ویروس کرونا همچنان ادامه دارد

رئیس‌جمهور فیلپین افراد مخالف واکسن زدن را تهدید به مجازات زندان کرد و از آن طرف در روسیه هر کارمندی که حاضر به زدن واکسن کرونا نباشد باید به مرخصی بدون حقوق برود.

حاشیه‌های عجیب و غریب ویروس کرونا همچنان ادامه دارد
کد خبر: 498246
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس‌جمهور فیلپین افراد مخالف واکسن زدن را تهدید به مجازات زندان کرد و از آن طرف در روسیه هر کارمندی که حاضر به زدن واکسن کرونا نباشد باید به مرخصی بدون حقوق برود.

به گزارش اعتمادآنلاین، رودریگو دوترته رئیس‌جمهور فیلپین تهدید کرد کسانی که حاضر به واکسن زدن نیستند باید منتظر مجازات زندان باشند.

او که کشورش درگیر یکی از بدترین موج‌های شیوع ویروس کرونا شده و شمار مبتلایانش از یک میلیون و 300 هزار نفر گذشته و تعداد قربانیان نیز از رقم 23 هزار نفر عبور کرده‌، مردم کشورش را تهدید کرد بین واکسن و رفتن به زندان یکی را انتخاب کنند.

دوترته در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد: گزارش‌هایی از کاهش تمایل مردم به واکسن زدن به ویژه در مانیل پایتخت به دست ما رسیده است. شما می‌توانید بین واکسن زدن یا زندان رفتن یکی را انتخاب کنید.

او خطاب به مردم گفت: نباید از سخنان من سوءبرداشتی صورت پذیرد؛ کشور با یک بحران مواجه است، من فقط از عدم پاسخ مردم فیلیپین به درخواست‌های دولت ناراحت هستم.

در روسیه نیز از این پس کارمندان شاغل در مناطقی که واکسن زدن الزامی می‌شود، اگر حاضر به تزریق واکسن کرونا نباشند، دیگر اجازه نخواهند داشت سر کار بروند.

به گفته رسانه‌ها، آنتون کوتیاکوف وزیر کار روسیه اعلام کرد: از آنجا که روزبه‌روز به تعداد مبتلایان اضافه می‌شود و روند واکسناسیون هم دچار کندی است، هر فردی که در این مناطق تمایلی به واکسن زدن ندارد، می‌تواند درخواست مرخصی بدون حقوق کند.

او تاکید کرد: اگر در منطقه‌ای از روسیه مسئولان تشخیص دهند واکسن زدن برای بخش‌های خاصی از کارمندان و کارگران الزامی است، سرپیچی از تزریق واکسن به معنای تعلیق کارگران و کارمندان از کار خواهد بود.

در این میان، یک مرد اردنی همسر خود را به خاطر اینکه بدون اطلاعش واکسن کرونا تزریق کرده بود طلاق داد.

به نوشته رسانه‌های اردن، این مرد هنگامی که مطلع شد همسرش بدون اطلاع او واکسن کرونا تزریق کرده است به شدت خشمگین شد و اختلاف آنها چنان بالا گرفت که کار به قهر زن و رفتن او به خانه اقوامش کشید. در نهایت وقتی برادران زن وارد ماجرا شدند با شوهر درگیری پیدا کردند و دست آخر ماجرا به طلاق ختم شد.

از سوی دیگر در کویت، یکی از اعضای خانواده حاکم این کشور که با ساطور به تجمع معترضان الزام واکسیناسیون حمله کرده بود، تبرئه و از زندان آزاد شد.

روزنامه کویتی الرأی با اشاره به این حادثه به نقل از مسئولان قضائی کویت نوشت: این عضو خانواده حاکم قصد نداشته از طریق حمل ساطور به کسی آسیب برساند بلکه با توجه به در دست داشتن نوشته‌ای، نیتش آگهی‌بخشی بوده، پس به دستور قاضی بدون هیچ اتهامی از زندان آزاد شد.

بسیاری از مردم کویت به دلیل اینکه دولت کویت واکسن‌ها را از یک شرکت آمریکایی-صهیونیستی تهیه کرده است حاضر نیستند واکسن تزریق کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها