کاهش چشمگیر حریق مراتع در استان مرکزی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از کاهش چشمگیر موارد حریق مراتع در سال جاری خبر داد.

کاهش چشمگیر حریق مراتع در استان مرکزی
کد خبر: 498323
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۰۸:۳۷:۵۶

اعتمادآنلاین| عبدالحسین محمدی، در خصوص حریق مراتع در استان، اظهار کرد: حریق مراتع امسال در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش محسوسی داشته است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به وقوع 6 فقره حریق مراتع در استان مرکزی از ابتدای سال تاکنون، گفت: سطح حریق رخ داده در استان حدود 55 هکتار است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته که بالغ بر 800 هکتار بوده است، کاهش محسوس و چشمگیری را شاهد هستیم.

محمدی دلیل این کاهش را کمبود بارندگی بهار و کمک گرفتن از دهیاران، شوراهای روستایی و همیاران طبیعت دانست و افزود: در بهار امسال به دلیل کاهش بارندگی ها پوشش مراتع که عموما یکساله و قابل اشتعال و خطرناک هستند، کمتر رشد یافت به همین دلیل حریق در این مراتع سریعا خاموش می شود و به مراتع و پوشش دیگر تسری نمی‌یابد در حالی که در سال‌های گذشته به دلیل بارندگی خوب و رشد پوشش گیاهی مراتع به محض وقوع آتش، حریق تا هکتارها توسعه می‌یافت.

وی اضافه کرد: با کمک همیاران طبیعت و دهیاران، تعداد گزارش واصله به منابع طبیعی کاهش داشته است چراکه به محض وقوع هر حریق، آتش مدیریت و خاموش می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با اشاره به آمادگی کامل مجموعه منابع طبیعی برای پیشگیری و اطفای حریق مراتع، گفت: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی به اهالی روستاها به کمک همیاران طبیعت و شبکه‌های مجازی و نصب تابلوهای آگاهی‌بخش در مراتعی که تعداد حریق در آنها بالاست روند کاهشی آتش سوزی مراتع حاصل شده است و امیدواریم که این روند تا پایان شهریورماه ادامه داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها