کد خبر: 498364
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۰۹:۳۴:۴۸
| |

روند صعودی نفت از سر گرفته شد

قیمت نفت روز چهارشنبه پس از آماری که کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا را نشان داد و دیدگاهها درباره محدود شدن عرضه نسبت به تقاضا را تقویت کرد، افزایش یافت.

روند صعودی نفت از سر گرفته شد
کد خبر: 498364
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۰۹:۳۴:۴۸

اعتمادآنلاین| بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 33 سنت معادل 0.5 درصد افزایش یافت و به 73 دلار و 18 سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز سه شنبه با 60 سنت کاهش بسته شده بود.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با 42 سنت معادل 0.6 درصد افزایش، به 75 دلار و 23 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت شب گذشته با 9 سنت کاهش، بسته شده بود.

موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه گزارش کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 18 ژوئن به میزان 7.2 میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است. این کاهش بسیار بزرگتر از کاهش 3.9 میلیون بشکه ای بود که 9 تحلیلگر در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند.

تحلیلگران موسسه آی ان جی اکونومیکس در یادداشتی نوشتند: اگر آمار رسمی که روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود، تایید شود پنجمین کاهش هفتگی متوالی ذخایر نفت خواهد بود و نشان می دهد عرضه در بازار آمریکا محدود شده است.

همه چشمها به تصمیم وزیران اوپک پلاس دوخته شده که اول ژوئیه برای تصمیم گیری درباره سیاست تولید دیدار می کنند. دو منبع آگاه اوپک پلاس روز سه شنبه به رویترز اظهار کردند تولیدکنندگان این گروه در حال بحث درباره افزایش تدریجی عرضه از اوت هستند اما هنوز هیچ تصمیمی درباره حجم دقیق آن گرفته نشده است.

تحلیلگران کالای گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: گروه اوپک پلاس بار دیگر با تصمیمات دشواری مواجه شده است زیرا بازار همچنان کمبود عرضه را نشان می دهد. پیشرفت جهانی برنامه های واکسیناسیون افزایش رفت و آمد مصرف کنندگان در آمریکا، چین و اروپا را به دنبال داشته است. با این حال چشم انداز بازگشت نفت ایران به بازار در کوتاه مدت باعث شده است اوپک برای افزایش عرضه محتاط بماند.

بر اساس گزارش رویترز، عقب نشینی دلار آمریکا از بالاترین رکورد دو ماه اخیر، از افزایش قیمتهای نفت پشتیبانی کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها