کد خبر: 498385
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۱۰:۰۸:۲۵
| |

در واکنش به اوضاع افغانستان:

چین: آمریکا نیروهایش را مسئولانه خارج کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به ناآرامی ها در افغانستان در پی خروج نظامیان آمریکایی اظهار داشت: ایالات متحده به عنوان بزرگترین عامل خارجی تأثیرگذار بر مسئله افغانستان، مسئولیت غیرقابل انکاری در قبال وضعیت کنونی افغانستان برعهده دارد.

چین: آمریکا نیروهایش را مسئولانه خارج کند
کد خبر: 498385
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۱۰:۰۸:۲۵

اعتمادآنلاین| «جائو لی جیان» روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: ارتش آمریکا باید با روشی مسئولانه خارج شود تا در این دوره گذار، ثبات اوضاع افغانستان تامین شود تا از ایجاد ناآرامی و رنج بیشتر برای مردم افغانستان توسط نیروهای تروریستی و صدمه زدن به صلح و ثبات منطقه جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، گزارش ها حاکی است از ابتدای امسال درگیری های داخلی در افغانستان تشدید شده، حملات تروریستی بطور مستمر رخ داده و اوضاع امنیتی این کشور پیچیده تر شده است.

جائو گفت: 20 سال پیش، ایالات متحده به نام مبارزه با تروریسم نیروهای خود را به افغانستان اعزام کرد در حالی که علیه سازمان القاعده و طالبان می جنگید. همزمان تلفات جانی سنگین بر غیرنظامیان افغانستان تحمیل کرد و حالا که 20 سال گذشته، اوضاع امنیتی در افغانستان هنوز پیچیده و وحشتناک است. مساله تروریسم هنوز حل نشده است اما آمریکا ناگهان تصمیم گرفته نیروهای خود را از افغانستان خارج کند.

گروه طالبان از دو ماه پیش تاکنون، براساس گزارش های میدانی بیش از 60 شهرستان در استان های مختلف افغانستان را همزمان با آغاز خروج نظامیان خارجی تصرف کرده و یا در برخی از آنها همچنان شدیدا با نیروهای دولت درگیر است.

طالبان روز گذشته در ادامه حملات خود با تصرف 6 شهرستان در استان های بلخ، قندوز و اورزگان با عبور از کمربند امنیتی شهر مزارشریف، عکسی از دروازه ورودی این شهر در فضای مجازی منتشر کرد که باعث نگرانی مردم این شهر شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها