کد خبر: 498389
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

نوذر رودنیل،کارشناس داوری فوتبال:

داوران سوپرجام با گوشی موبایل وارد زمین شده‌اند!/ در هیچ جای جهان چنین چیزی رخ نمی‌دهد

کارشناس داوری فوتبال گفت: داوران مسابقه سوپرجام با گوشی تلفن همراه وارد زمین شده‌اند و نمی‌دانم این اتفاق قانونی است یا نه؟

داوران سوپرجام با گوشی موبایل وارد زمین شده‌اند!/ در هیچ جای جهان چنین چیزی رخ نمی‌دهد
کد خبر: 498389
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نوذر رودنیل در مورد استفاده داوران سوپرجام از هندزفری( ایرپاد) در جریان مسابقه پرسپولیس و تراکتور تبریز اظهار داشت: حدود 50 سال است که در فوتبال حضور دارم و چنین چیزی تا بحال ندیده بودم. تمام مسابقات جام ملت‌های اروپا و مسابقات آمریکای جنوبی در حال حاضر پخش می‌شود و در هیچ کدام چنین اتفاقی را نمی‌توانید ببینید. من با علی صفایی داور مسابقه سوپرجام صحبت کردم، به من گفت به دلیل اینکه هدست‌ها را برای تعمیر داده بودند و دستگاهی در اختیار نداشتیم مجبور شدیم از هندز فری استفاده کنیم.

به گزارش فارس، وی در مورد نحوه استفاده از هندز فری در جریان مسابقه و اینکه این کار قانونی بوده یا نه، خاطرنشان کرد: صفایی به من گفت هر 4 داور مسابقه بسته‌های مکالمه خریداری کرده بودند و با گوشی موبایل وارد میدان شدند و گوشی‌ها در داخل جیب‌شان بوده است. او همچنین به من گفت این روش خیلی بهتر از دستگاه‌های هدست جواب داد و ارتباط خوبی با یکدیگر داشتیم و از هدست هم بهتر بود. اینکه این اتفاق قانونی بوده یا غیرقانونی را نمی‌دانم زیرا برای اولین مرتبه در فوتبال جهان چنین اتفاقی رخ داده که داوران با گوشی موبایل وارد زمین شدند.

کارشناس داوری فوتبال در مورد قطع برق در جریان مسابقه استقلال و پدیده در دو مرتبه متوالی اظهار داشت: در مورد مسابقاتی که زیر نور برگزار می‌شود، داورباید مسئول برق ورزشگاه را بشناسد تا در هنگام قطع احتمالی برق فقط با مسئول برق ورزشگاه صحبت کند. وقتی برق ورزشگاه قطع می‌شود داور حق صحبت با شخص دیگری جز مسئول برق ورزشگاه را ندارد و فرد دیگری هم در این مورد نمی تواند اظهار نظری کند. داور هنگام قطع برق از مسئول برق ورزشگاه سوال می‌پرسد که چه زمانی برق وصل خواهد شد اگر اعلام شود که برق حدود 20 تا 30 دقیقه دیگر وصل خواهد شد در آنصورت بازیکنان منتظر وصل برق خواهند شد و پیش از شروع مجدد باید بازیکنان وقتی برای گرم کردن داشته باشند.

رودنیل ادامه داد: اگر به داور گفته شود که برق بیش از یک ساعت دیگر وصل خواهد شد داور بازی را تعطیل می‌کند تا فردا شب از همان دقیقه‌ مسابقه‌ای که برق قطع شده بود بازی ادامه پیدا کند. باید توجه داشت که مسابقه در همان شرایط قبلی ادامه پیدا می‌کند و اگر مثلا تیمی 10 نفره باشد بازهم باید 10 نفره در میدان حاضر شود و حق تعویض هم قبل از شروع مجدد مسابقه ندارند و تیم ها باید با همان ترکیب شب قبل در میدان حاضر شوند و با شروع بازی می‌توانند تعویض کنند.

وی با اشاره قطع دوباره مسابقه استقلال و پدیده گفت: در مرتبه اول داور به درستی بازی را قطع کرد اما مرتبه دوم قطع بازی به خاطر کاهش نور ورزشگاه درست و قانونی نبود زیرا حداقل نور ورزشگاه 700 لوکس است که در مرتبه دوم نور ورزشگاه کمتر از این عدد نبود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها